دفاع آوایی از برنامه پیشنهادی خود

 سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری در دفاع از برنامه پیشنهادی خود، ضمن تقدیر از اعتماد حجت‌الاسلام روحانی به وی گفت: اینجانب مفتخرم  حدود 40 سال تجربه در این حوزه اندوخته‌ام و باعث افتخار است که همه تجربیات خود در راستای گره‌گشایی از مشکلات هموطنانم به کار گیرم.

وی با اشاره به سوابق قضایی خود پس از انقلاب افزود: مهمترین برنامه اینحانب در صورت رای اعتماد نمایندگان محترم تلاش خود را برای ارتقا هرچه بیشتر کارآمدی و اثر بخشی وزارت دادگستری در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بکار خواهم گرفت.

وزیر پیشنهادی دادگستری تسهیل روابط میان دو قوه ( قوه اجرایی و قضاییه ) را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت: اختلاف‌نظر نشان‌دهنده پویا بودن نظام جمهوری اسلامی است اما مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که این اختلافات در ظرف زمان و مکان مناسب مدیریت نشود و به بحران تبدیل شود.

آوایی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران این موضوع به عنوان امری طبیعی وجود دارد و قانون اساسی برای اصطکاک‌سازی بین قوا علاوه بر اختیارات رهبری در اصل 110 قانون اساسی ساز و کار وزارت دادگستری را تعیین کرده و در صورتی که این ساز و کار به درستی قرار گیرد نه تنها اصطکاک فرو خواهید نشست بلکه به توانمندی جمهوری اسلامی خواهد افزود و سامان خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب که ارتقا توانمندی و اثر بخشی درحوزه تعزیزات حکومتی که اگر حریم این حوزه پاسداری نشود شکوفایی اقتصاد مقاومت با چالش مواجه می‌شود، تصریح کرد: بهینه سازی سازمان تعزیرات حکومتی امری بایسته و لازم است، مرزبندی صحیح بین جرم و تخلف، بازنگری و اصلاح قوانین از محورهای مهم مورد توجه است.

وزیر پیشنهادی دادگستری اضافه کرد: برنامه من مبتنی بر اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و اهداف برنامه توسعه تنظیم شده است.

وی دانش‌محوری و توجه ویژه به پژوهش در وزارت دادگستری، رفع سوءتفاهم‌های بین‌المللی از حقوق بشری و ترویج حقوق شهروندی را از دیگر اولیت‌های خود دانست و اضافه کرد:  در خصوص اعتبارات همچنان که نطق کردم امیدوارم محبت بیشتری را نمانیدگان مجلس در این زمینه انجام دهند و بنده نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

وزیر پیشنهادی دادگستری درخصوص پزشکی قانوین که سوال یکی از نمانیدگان بوده، اظهار داشت:‌ در این زمینه باید بگویم ضمن درک کامل مطلب و مشکلات مطرح شده به مدد الهی به عنوان یک وظیفه اخلاقی آنچه در توان را دارم پیگیری خواهم کرد تا مشلات دوستان برطرف شود.