رایزنی ظریف و محمد آصف دوشنبه در تهران

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان قرار است فردا (دوشنبه) در سفری یک روزه به تهران و در دیدار با مقامات کشورمان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه تهران و اسلام‌آباد را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهد.

وی قرار است در این سفر در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این باره اظهار داشت: آقای خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان فردا دوشنبه ۲۰ شهریور ماه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان در موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس هیأتی سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزیر خارجه پاکستان در این سفر یک روزه با آقای روحانی رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور دیدار خواهد کرد.

پس از تحولات اخیر در پاکستان و انتخاب شاهد خاقان عباسی به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور، وی اعضای کابینه خود را معرفی کرد و بر همین اساس خواجه محمد آصف مرداد ماه به عنوان وزیر خارجه پاکستان منصوب شد. این اولین سفر وزیر خارجه پاکستان بعد از تصدی به این سمت است.

آصف پنجشنبه هم در پکن با مقامات چین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش فارس، در پی راهبرد جدید آمریکا در قبال پاکستان که در آن بر اعمال فشار بر اسلام‌آباد برای از بین بردن «پناهگاه‌های تروریستی» در خاک خود و مبارزه با تروریسم تأکید شده بود، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم شهریور ماه ضمن نکوهش استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا در قبال پاکستان اظهار داشت: آنچه امروز آمریکا بواسطه آن دیگر کشورها را محکوم می کند حاصل سال‌ها سیاست‌های غلط و نابه‌جای این کشور در منطقه خصوصا افغانستان و استراتژی‌های فرصت‌طلبانه و سیاست‌های یکجانبه گرایانه و دخالت‌های اشتباه است که ثمره آن چیزی جز تشدید آشوب، تنش و رشد تروریسم و افراط گرایی در منطقه نبوده است.

قاسمی ضمن توصیه به دولت آمریکا برای عدم مداخله در امور کشورهای منطقه و تعیین تکلیف برای آنان تصریح کرد: کشورهای منطقه از ظرفیت لازم برای همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در منطقه خود برخوردارند و نیازی به استراتژی‌های بی ثبات کننده و تروریست پرور آمریکا ندارند.