آصفری: آمریکا از تحریم سپاه به‌دنبال دوپینگ داعش است

 محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص اینکه یکی از اهداف برجام رفع تحریم‌های پولی و مالی بود آیا این هدف محقق شده است یا خیر ،گفت: هدف ما از مذاکره با ۱ + ۵ در مورد این بود که به دنیا بفهمانیم جمهوری اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست ایران دارای تمدن کهن هزاران ساله است و در این مذاکرات هم به دنیا اثبات کرد اهل تعامل است.

وی ادامه داد: در حالی که امروز بزرگترین تهدید برای دنیا، رژیم صهیونیستی با داشتن ذراتخانه‌های هسته‌ای است، اما ایران با توجه به اینکه فعالیت هسته‌ای اش در بعد پزشکی و علمی است، اما با این وجود با غرب مذاکره کرد تا دنیا بداند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

آصفری ادامه داد: هدف بعدی از مذاکرات برداشتن تحریم‌ها بود، اما با وجود اینکه قریب به دو سال از مذاکره با آمریکایی‌ها و ۱ + ۵ می‌گذرد و با توجه به راستی آزمایی ایران و گزارشات مستند آژانس، مبنی بر متعهد بودن ایران به پادمان آژانس امروز نوبت غرب است که به تعهدات خود عمل کند، اما نه تنها این کار را نکرد، بلکه تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی تصویب شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکا باید متوجه باشد اگر ایران در صورت نقض برجام توسط آمریکایی‌ها آن را کنار بگذارد برگشت به عقب و مذاکره مجدد غیرممکن است، گفت: در این شرایط ایران فعالیت هسته‌ای خود را با قوتی بیشتر از سر می‌گیرد البته ذکر این نکته ضروری است که آمریکا چه نقض برجام داشته باشد و چه نداشته باشد فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز و براساس پروتکل ام پی تی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مطرح شدن سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی بیشتر شبیه طنز و فکاهی است، چون امروز هزینه هایی که سپاه در مسیر مبارزه با تروریسم پرداخت کرده است بر کسی پوشیده نیست.

آصفری ادامه داد: آمریکایی‌ها زمانی بحث تروریست بودن سپاه را مطرح می‌کنند که داعش به پایان رسیده است و در حقیقت با این اقدام می‌خواهند داعش را دوپینگ و حمایت کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: غرب باید بداند ملت ایران سپاه را از خود می‌داند و سپاه در قلوب این ملت است و حتی در دنیا هر جا صحبت از تروریست است سپاه در خط مقدم دفاع بوده است.

وی افزود: امروز حزب الله که شالوده شکل گیری آن از سپاه بوده است در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها قرار دارد و آمریکا باید بداند هر اقدامی علیه سپاه انجام دهد پایگاه‌های این کشور در کشورهای منطقه توسط جنبش‌های مقاومت در امنیت نخواهد بود.

آصفری در خصوص وجود جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز گفت: امروز کاسبان تحریم به درستی مشخص شدند قبل از انتخابات بعضی رسانه‌ها صحبت از کاسبان تحریم می‌کردند، اما امروز شاهد آن هستیم که افرادی که در زمان تحریم به دنبال افزایش پول و ثروت خود بودند در مذاکرات نیز نفوذ کردند و توانستند به اهداف خود برسند و خروجی برجام نیز در عمل چیزی عاید ملت ایران نکرد.