نوری: بحران آب نتیجه سوء مدیریت‌های اردکانیان است

 سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مخالفت با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: مشکلی که امروز در تمام دنیا با آن مواجهیم، مشکل آب است که کشور ما و به ویژه استان خوزستان را نیز تهدید می کند.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ سال حضور مدیریتی اردکانیان در وزارت نیرو، تصریح کرد: امروز مسائل کم آبی در کشور پیش آمده که نتیجه سوء مدیریت های گذشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: آقای اردکانیان در دو سال آخر دولت اصلاحات، مسئله مدیریت های آب منطقه ای و  انتقال های آب بین حوزه ای را دنبال کرده است و امروز نیز ۳۵۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور داریم که باعث بحران کم آبی شده اند.

نوری با بیان اینکه باید صلاحیت اردکانیان را باید براساس اسناد بالادستی بررسی کنیم گفت: بررسی ها نشان می دهد که فقط ۴۲ درصد برنامه های او منطبق بر اسناد بالادستی است.

وی تصریح کرد: امروز شیرین کردن آب باید در رأس برنامه های حوزه مدیریت آب کشور باشد اما اثری از این مسئله در برنامه های آقای اردکانیان دیده نمی شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در جاهایی که طبق آمایش سرزمین نباید صنایع ایجاد شود، صنایع را راه می اندازند و آب شرب را به صنعت اختصاص می دهند و نتیجه آن خشک شدن تالاب هایی مانند هورالعظیم است.