واکنش ریابکوف به تحریم‎های جدید علیه سپاه پاسداران

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریم‎های جدید آمریکا علیه ایران تأکید کرد که تحریم‎های یک‌جانبه علیه سپاه پاسداران غیرقانونی و بی‌اثر است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک روز پس از اجرایی شدن قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها»، روز سه‌شنبه 12 شخص و 29 نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه بی‌اساس «پشتیبانی از تروریسم» به فهرست تحریمی خود علیه ایران اضافه کرد.

بر اساس قانون کاتسا، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده، شرکت‌ها و افراد آمریکایی امکان معامله با آن‌ها را نداشته و این افراد امکان ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحریم‎های جدید آمریکا علیه روسیه نیز افزود: اعمال تحریم‎های جدید علیه روسیه روابط دوجانبه را به سمت بن‌بستی می‌کشاند و واشنگتن مسئول اصلی به‌بن‌بست‌کشیدن روابط است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا در وهله نخست ضربه به خود آمریکا است ضمن ابراز تأسف از ادامه فشارهای تحریمی دولت ترامپ علیه مسکو افزود: مسکو علاقه چندانی به تقویت روابط دوجانبه با واشنگن ندارد، ما تنها تلاش می‌کنیم آمریکا را به دیدن واقعیت برگردانیم و نشان دهیم که در این شیوه رفتاری منافع آنها نیز ضربه خواهد دید.