بیانیه مجمع دوستی جوانان جهان اسلام به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش آموز

روز ۱۳ آبان می تواند نمادی برای وحدت نوجوانان و جوانان حوزه جهان اسلام مبدل شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۳آبان ماه نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن نوجوانان و جوانان مومن انقلابی در تمامی تحولات کشور است.

۱۳ آبان روزی است که لاله‌های وطن در خون افتادند و پیکرشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت. جوان ایرانی در طول تاریخ معاصر کشور همواره به عنوان قشری پیشرو وتاثیر گذار مطرح بودند و نقش به سزایی در تحولات سیاسی کشور ایفا نمودند. مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و 8سال دفاع مقدس پر از نشانه های مجاهدت و ایثارگری جوانان مومن و انقلابی دارد. و همچنین امام موسی صدر در سخنانی جامعه ی بدون جوان را جامعه ای ابتر می خواند.

از این رو، امروز جنبش جوانان مسلمان با بهره گیری مستمر از آموزه های اسلام ناب محمدی (ص)که در عصر حاضر توسط حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تبیین و بازگو شده است، قله های رفیع علم و فناوری را توام با ارزش های اخلاقی و دینی فتح کرده ودر عمل به، جدایی طلبان دین و وحی از عقل و علم ثابت نمودندکه تنها راه تحقق پیشرفت و کارآمدی جوامع مختلف ،حرکت در مسیری است که خداوند متعال برای  انسان ها مشخص کرده و عمل به فرامین الهی شرط لازم و کافی جهت رشد و تعالی همه جانبه بشر امروز است. به رغم تلاش سابقه دار بدخواهان برای القای ناامیدی و شکست در جامعه ،روح نشاط وخودباوری همچون خونی تازه در رگهای نخبگان و ملت شریف ایران جریان داشته وموفقیت های پی در پی مردم ایران در عرصه های گوناگون علم و فناوری، خود سندی محکم و موثق بر این مدعا است.

مجمع دوستی جوانان جهان اسلام با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز اعلام می دارد که قطعا جوانان پاک سرشت ایران اسلامی، چون همیشه با پیروی از تدابیر حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (حفظه الله) و تمسک به روحیه اسلامی، انقلابی و استکبار ستیزی، تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهند کرد».

                    من الله التوفیق

            

شورای عالی مجمع دوستی جوانان جهان اسلام

photo_2017-11-04_13-26-17