مراجع تقلید هم معترض گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین هستند/پول زائرین باید برگشت داده شود

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز درباره گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چذابه گفت: این نحوه پول گرفتن از زائرین مورد اعتراض نمایندگان مجلس و مراجع تقلید هم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت و دستگاههای دولتی نباید نگاه درآمدی به مراسم اربعین داشته باشند، تصریح کرد: آیت اله مکارم شیرازی به گرفتن پول های اضافی از زائرین واکنش نشان داده و اعلام کردند که دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: ما این پول گرفتن را غیر قانونی، غیر شرعی و غیر منطقی می دانیم و معتقدیم که همه پول های اضافی که از زائرین گرفته شده باید برگشت داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به پیامهای پیاده روی مراسم اربعین گفت: این راهپیمایی میلیونی شاید تقابل بزرگ در مقابل آمریکا و استکبار جهانی و تحریمهای ظالمانه آنهاست. بنابراین مسئولین باید برای این مراسم سنگ تمام بگذارند نه اینکه با گرفتن پول مانع ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان از این مراسم از اقشار مختلفت بخصوص متوسط جامعه هستند و ما می بینیم که مردم عراق از جان و مال خود برای بهتر برگزار شدن این مراسم مایه می گذارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای گذشته از طریق رسانه ها متوجه شدیم که یک زمین خالی در چذابه را بعنوان پارکینگ در نظر گرفتند و برای ورودی هر خودرو 50 هزار تومان و برای هر شب توقف هم پنچ هزار تومان دریاف می کنند. جالب اینکه در قبال این همه دریافتی هیچ مسئولیتی هم نمی پذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: ویزا برای مسافران برخی از کشور حذف شده اما متاسفانه برای زیارت ائمه و عتبات و عالیات عراق ویز اخذ می شود.

وی با تاکید براینکه این اقدامات درد آور است و جای تاسف دارد، تصریح کرد: دولت و دستگاههای مرتبط با زیارت اربعین نباید نگاه درآمدی نسبت به این مراسم داشته باشند و باید تلاش کنند تا با هزینه کمتر این مراسم برگزار شود.