گرفتن پولهای اضافی از زائرین اربعین ظلم است و باید برگردانده شود

گروه سیاسی- علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چذابه گفت: ما خواستار شفافیت در هزینه های اربعین هستیم. این شفافیت باید هم از طرف دولت باشد و هم از طرف بخش خصوصی.

وی با تاکید بر نظارت دقیق مسئولین بر نحوه ثبت نام زائرین و پول گرفتن از زائرین افزود: اگر نظارت مسئولین به اصلاح امر منجر نشود، ناکارآمد خواهد بود.

نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مراسم اربعین هم سازمان هواپیمایی مسئولیت دارد و هم وزارت کشور، استانداریها و وزارت راه و شهرسازی. هم سازمان حج مسئولیت دارد و هم بیمه و جمعیت هلال احمر.

رحیمی افزود: همه دستگاهها و مسئولین باید با دقت بر امور نظارت داشته و بر شفافیت در هزینه ها تاکید کنند.

وی تصریح کرد: در مراسم اربعین در هر جا از زائرین پولی گرفته شود که اجحافی در حق زائرین صورت بگیرد، ظلم است و باید جلوی آنرا گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پول بیمه و سایر مواردی که به ناحق از زائرین گرفته می شود، بدون استثنا باید برگشت داده شود.