نقش عربستان در استعفای حریری

 با اشاره به دستگیری‌های اخیر شاهزاده‌های سعودی و همچنین استعفای نخست وزیر لبنان از سمت خود در عربستان گفت: تغییر ساختار عربستان از بن سلمان به بعد، وضعیت جدیدی برای این کشور به وجود آورده که خیلی با گذشته تفاوت پیدا کرده است.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه روابط عربستان با اسرائیل و آمریکا از گذشته هم برقرار بوده است، اظهار کرد: اکنون این نوع روابط در جهان اسلام توسط عربستان آشکار و افراطی شده است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده بن سلمان در حال حاضر کودتایی را در عربستان به راه انداخته است، گفت: دامنه این کودتا از سوی خانواده بن سلمان فقط به داخل عربستان ختم نمی‌شود آنها به دنبال این هستند که در جهان اسلام هم ورود پیدا کنند و خواسته‌هایشان را به کشورهای دیگر تحمیل کنند.

شاکری با اشاره به رفتارهای اخیر عربستان با قطر و لبنان بیان کرد: این نوع رفتارها نشان دهنده تلاش آنها برای تحمیل خواسته‌هایشان به سایر کشورهاست.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به رفتارهای عربستان در صحنه بین الملل گفت: این گونه رفتارها معنایی جز وابستگی به آمریکا و اسرائیل ندارد و استعفای سعد حریری هم از جنس آدم ربایی‌های دیپلماتیک است که از این طریق می‌خواهند خواسته‌های خود را تحمیل کنند.

وی با اشاره به عدم پیروزی عربستان در مقابل یمن و انصارالله تأکید کرد: شرایط عربستان خوب نیست چنانچه با حمایت‌هایش از داعش و تکفیری‌ها پس از صرف آن همه هزینه نتوانست به اهدافش برسد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه عربستان مسیر بسیار غلطی را در پیش گرفته است، اظهار کرد: آنها در این مسیر نتیجه معکوس گرفته‌اند و نخبگان هم چنین رفتارهایی را نمی‌پسندند و الان هم پیامدهای آن را از سوی بسیاری از فرهیختگان جهان اسلام شاهد هستند.