تصمیم ضرب‌الاجل وزیر کار و نمایندگان برای حل مشکل بازنشستگان

علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه ؛ از تشکیل جلسه تعدادی از نمایندگان در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان در عصر امروز (دوشنبه 27 آذر ماه) خبر داد.

وی ادامه داد: در این نشست نمایندگانی که از مجلس هشتم پیگیر وضعیت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد بودند، حضور داشتند و کلیه راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در حضور معاون وزیر کار بررسی شد.

ادیانی با بیان اینکه مجلس باید از نظر تقنینی قوانین را بررسی کرده و اقداماتی هم دولت انجام دهد، تصریح کرد: قرار شد بر اساس متنی که در این جلسه مورد تایید ربیعی و نمایندگان حاضر قرار گرفته در قالب یک طرح دو فوریتی یا روش دیگری در مجلس مطرح شود.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه تاکید کرد: فردا مقدمات کار را فراهم می‌کنیم تا در این چهار ماه باقیمانده از سال حقوق بازنشستگان بدون دردسر پرداخت شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی اظهار کرد: وزیر کار و تعاون قول داد که فردا حقوق آبان ماه بازنشستگان پرداخت شده و تا آخرین ماه حقوق آذرماه هم پرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه دولت برای سه ماه آینده و پاداش عیدی اقدامات لازم را انجام خواهد داد، گفت: مجلس در قالب طرح دو فوریتی یا راه میانبری برای حل مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند تا طی چند ماه باقیمانده از سال مشکلی برای پرداخت حقوق بازنشستگان پیش نیاید.

ادیانی همچنین بیان کرد: بعد از ظهر امروز تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت بودجه این استان در لایحه بودجه سال ۹۷ جلسه ای را برگزار کرد.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه با اشاره به اینکه نکات مثبت و ضعف بودجه استان مازندران در این نشست بررسی شد، افزود: قرار شد در چارچوب رعایت عدالت در مقایسه با دیگر استان های هم سطح استان مازندران اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: بنده در این نشست با اشاره به وضعیت نابسامان بازنشستگان صندوق فولاد کشور اعلام کردم که با توجه به بنده "پ" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان را به صورت ماهانه مشخص کند تا آنها مشکلی در دریافت حقوقشان نداشته باشند و در ادامه راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت مطرح شد.