واکنش نماینده مجلس به افزایش قیمت سوخت

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم شهر محی‌آباد از توابع بخش ماهان اظهار داشت: از روز یکشنبه رسیدگی به بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و مجلس با توجه به دغدغه‌های مردم و با کار کارشناسی در مورد قیمت‌های پیشنهادی دولت در زمینه افزایش حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها تصمیمات جدی خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیشنهاد دولت 40 درصد از یارانه‌بگیران که حدود 30 میلیون نفر می‌شوند حذف خواهند شد، تصریح کرد: مجلس قطعا با حذف یارانه‌های دهک‌های کم‌درآمد مخالف است و حذف یارانه‌های اقشار پردرآمد که یارانه هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد و اگر دارد بین یک تا دو درصد است، موافقت خواهد کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهید قیمت‌های حامل‌های انرژی بنزین و گازوئیل با قیمت جهانی محاسبه کنید پس حقوق کارمندان و درآمد اقشار جامعه را به‌صورت جهانی محاسبه کنید.

پورابرهیمی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که افزایش بنزین و گازوئیل اثر تورمی خوشه‌ای در اقتصاد کشور به وجود می‌آورد و انتظارات تورمی را شکل می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش قیمت شوکی در بر داشته باشد حتماً مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت خواهد کرد.

پورابراهیمی خطاب به دولت عنوان کرد: دولت باید مصادف از تغییر قیمت انرژی را مشخص و مجلس بداند دولت کجا می‌خواهد این پول را خرج کنند و این پول باید در بخش تولید واشتغال هزینه شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مردم نسبت به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور است، اظهار کرد: عوارض خروج از کشور در سال 95، 11 میلیارد دلار در حوزه گردشگری و در ورود گردشگر به ایران 7 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده منفی 4 میلیارد دلار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به ریاست مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد کسانی که قصد زیارت دارند و یا بیماری دارند یا قصد شرکت در مسابقات ورزشی و مشابه اینها دارند و مجبور هستند از کشور خارج شوند استثناء قائل شوند.