همیشه پای آمریکا و انگلیس در آشوب‌های ایران در میان است!

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، پاول گریج رابرتز، تئوریسین و مقام اسبق آمریکایی در سایت موسسه اقتصاد سیاسی نوشت:

در سال ١٩٥٣، امریکا و انگلیس دست‌به‌دست هم دادند، تا دولت قانونی محمد مصدق که توسط مردم انتخاب شده بود را سرنگون و یک دیکتاتور، که برای منافع آن‌ها کار کند را بر سر کار بیاورند.

در اسناد محرمانه منتشرشده، سازمان سیا به ایفای نقش در این ماجرا اذعان نموده و آن را پذیرفته است. الگوی "سرنگون‌سازی" همیشه ثابت است و تغییر و نمی‌کند؛ آمریکا معترضان را به استخدام خود در می‌آورد، بلوا و آشوب به راه می‌اندازد، شعارهای موردنظر خود را دردهانشان می‌گذارد و دولت را سرنگون می‌کند!

از زمان وقوع انقلاب در ایران در سال ١٩٧٩ که دیکتاتور منصوب آمریکا سرنگون گردید، آمریکا همواره کوشیده است کنترل ایران را دوباره در دستان خود بگیرد.

در سال ٢٠٠٩، آمریکا با تأمین بودجه‌ی "جنبش سبز" کوشید دولت احمدی‌نژاد را سرنگون کند.

امروز دوباره‌امریکا مقابل مردم ایران ایستاده است. ما که به چشم خود دیده‌ایم اعتراضات هندوراس، لیبی، اوکراین و سوریه همه به دست آمریکا شکل گرفت و در سال ٢٠٠٩ نیز همین کار را با ایران کرد و امروز هم تمام آشوب‌های ونزوئلا توسط آمریکا مدیریت می‌شود، خیلی سخت است باور کنیم ایرانیان با باور خودشان به خیابان‌ها ریخته‌اند تا حکومتشان را سرنگون کنند!

آیا این معترضین ایرانی احمق هستند یا اینکه مزدورانی هستند که برای خیانت به کشوران اجیر شده‌اند؟

من متعجبم که چرا ایران به مزدوران خارجی اجازه می‌دهد ثبات حکومتش را متزلزل کنند؟! کاری که اوکراین کرد و اتفاقی که هم‌اینک در ونزوئلا در حال رخ دادن است!

آیا مغز دول این کشورها آن‌چنان توسط غرب شستشو داده شده است که تصور می‌کنند دموکراسی یعنی به مزدوران خارجی اجازه دهی بیایند و دولتت را ساقط کنند؟

آیا مطبوعات غربی با جوسازی، دولت‌های این کشورها را چنان ترسانده‌اند که حاضر به پرداخت هزینه‌ی ایستادن مقابل آشوبگران خارجی نیستند؟

سرنوشت روسیه و چین به ایران پیوند خورده است. اگر امروز آمریکا موفق شود ایران را بی‌ثبات نماید، فردا نوبت روسیه و چین است که همین بلا سرشان بیاید. روسیه به خوبی این واقعیت را درک می‌کند. سرگئی رایابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته گفت: "ما به ایالات‌متحده به خاطر تلاش برای دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران هشدار می‌دهیم."

دقیقاً همان‌گونه که روسیه فهمید نباید به‌امریکا اجازه دهید سوریه را به هم بریزد، این را هم می‌فهمد که مقابل ایجاد هرج‌ومرج آمریکایی در ایران هم باید بایستد.

رهبر ترکیه هم موضع روسیه را درک می‌کند و لذا گفت: "مشخص است که عده‌ای از خارج، اوضاع را تحریک می‌کنند".

این واقعیت‌ها برای همه واضح و مبرهن است، مگر برای مردم آمریکا! چراکه مردم آمریکا دائماً توسط دولت خود و توسط کارخانه‌های دروغ‌پراکنی CNN، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، BBC با دروغ بمباران می‌شوند.

ترامپ و هیلی صرفاً دهان باز پرصدایی هستند که چه‌بسا قدرت و نفوذ آمریکا در جهان را سرانجام با کارهایشان از هم بپاشند.

آن‌ها "افراد را می‌خرند" و خودشان هم معترف‌اند که به رهبران جهان رشوه می‌دهند و به نشر اقدامات احمقانه می‌پردازند. اگر مشاهده این اقدامات باعث نشود جهانیان از خواب غفلت بیدار شوند، هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند آن‌ها را بیدار کند.

مرتضی امامی‌پور