کسانی که در گذشته خود را خادم ملت می دانستند امروز در کنار دشمنان می ایستند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین یادواره شهدای مهندس استان البرز که صبح امروز ۵شنبه برگزار گردید با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به تشریح شرایط کشور در دوران دفاع مقدس پرواخت و گفت : در حالی که ما در ابتدای پیروزی انقلاب یک‌کشور جهان سومی محسوب می شدیم و در داخل نیز با انواع توطئه ها درگیر بودیم ، تمام قدرتهای دنیا از شرق تا غرب صدام را حمایت کردند تا صدای ملت ایران که شعار خدا باوری و استکبارستیزی سر داده بود خفه شود و از شکل گیری یک الگوی مستقل و موفق جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: با این وجود جمهوری اسلامی در این جنگ طولانی هم به پیروزی نظامی دست یافت و هم پیروزی سیاسی ، پیروزی نظامی یعنی آنکه یک وجب از خاک‌کشور در دست دشمن باقی نماند و حتی یک روستا از مرزهای کشور جدا نشد . از حیث سیاسی هم پیروز شدیم بدان‌معنی که تمام حقوق متعارف کشور طبق تعاریف بین المللی استیفا شد و صدام به عنوان متجاوز در سازمان ملل معرفی گردید.

وی نقش مهندسین را در جنگ بسیار محوری و مؤثر توصیف کرد و گفت:عملکرد مهندسان در جنگ نمونه‌ای از معجزات انقلاب است. احداث 12 تا15 کیلومتر پل در باتلاق ها ،احداث جاده سیدالشهدا، سنگسرسازی، ساخت بیمارستان در خط مقدم کارهایی بود که در باورها نمی‌گنجید .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در بعضی از موضوعات جنگی در دنیا جزو اولین‌هاست که نمونه آن مهندس پزشکی است. نیروهای مهندس رزمی با وجود نظارت شدید دشمن راه‌های صعب‌العبور را شناسایی و طراحی و اجرا کردند و در کمال ناباوری تیپ‌های دشمن را دور زده و مقر فرماندهی آنان را تصرف می کردند ، بنحوی که صدام می‌گفت ایرانی‌ها هلی بورن کرده‌اند در حالی که این اتفاقات توسط جوانان مهندسی رزمی انجام می‌شد.

 رضایی در تشریح مسائل روز نیز گفت: امروز یک خانه‌ای بنام جمهوری اسلامی ایجاد شده که یک دیوار این خانه قانون اساسی، یک دیوار حاکمیت، یک دیوار مرزها و یک دیوار آن نیز فرهنگ است. مسؤولان خادمان این خانه و نیروهای مسلح حافظان آن هستند. مسؤولان باید شأن خدمتگزاری با انگیزه الهی را در مسیر ولایت حفظ کنند. روزی دشمنان ما وارد این خانه شده بودند که آن‌ها را بیرون راندیم و تکفیری ها و داعش را هم که به دیوارهای خانه نزدیک‌ شده بودند از بین بردیم.

وی همچنین با انتقاد از طرح برخی مطالب توسط کسانی که از مدیران‌کشور بوده و هستند گفت: هجمه دیگر دشمنان تحریم‌هایی است که از چند هزار کیلومتر دورتر هم خانه را و هم مسیر را یعنی ولایت و هم نگهبانان این خانه را هدف قرار داده‌اند. آیا در این شرایط برخی از نوکران و خادمان فعلی وقبلی خانه باید کنار دشمنان باشند و سخنان آن‌ها را بازگو کنند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ما در بین خادمانکشور نیروهای خوب فراوانی داشته و داریم ولی گاهی کسانی که در گذشته خود را خادم ملت می‌دانستند امروز در کنار دشمنان می ایستند و با ادبیات دشمن صحبت می‌کنند. راه حل مشکلات کشور این نوع کارها نیست. مدیران دیروز و امروز باید ابتدا اشتباهات خود را بیان و عذر خواهی کنند نه اینکه خود را از هر نقص مبرا بدانند و همه دیدگاه‌ها و ارکان را ناقص و معیوب قلمداد کنند.

رضایی خودشیفتگی‌ را در نقطه مقابل راه شهدا دانست و افزود : چطور کسی جرأت می‌کند در کنار داعش قرار گیرد و ادعای دلسوزی داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بخشی از مشکلات کشور را ناشی از محاصره و تحریم‌های اقتصادی و بخش بزرگ‌تر را نتیجه عملکرد مدیران دانست تصریح کرد : راه حل مشکلات کشور بازگشت به راه شهدا است. کشور و اقتصاد را باید مردمی کنیم و راه را برای جوانان باز کنیم تا همانگونه که در زمان جنگ افتخار آفرینی کردند امروز هم از کشاورزی و صنعت و اقتصاد کشور گره گشایی کنند، هم باید مردم را به عرصه‌ها دعوت کرد و هم بایدنظم و نظارت را تشدید و مدیریت کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: اگر نظم و نظارت بود حاشیه نشینی و بیکاری و... بوجود نمی‌آمد. اگر به جای رضایت خدا رضایت حزب و و جناح و اطرافیان اولویت پیدا کند و اگر بجای مردم به باند و جناح تکیه شود و اگر مسیر ولایت را فراموش کنیم قطعاً هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. اگر به فکر اصلاح هستیم راه اصلاح بازگشت به سه رکن انگیزه‌الهی، مردم و مسیر ولایت است.