کنایه محسن رضایی به تحرکات احمدی نژاد

آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این جلسه ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای تهران -یاسوج ، از دست دادن 66 نفر از هموطنان عزیز در این سانحه را تسلیت گفت و از مسوولان خواست با رسیدگی جدی و تمهید اقدامات لازم مانع از تکرار وقوع چنین سوانح ناگواری شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، همچنین ضمن محکوم کردن اقدامات آشوبگرانه اخیر در یکی از خیابان های تهران که علاوه بر اخلال در نظم و امنیت عمومی موجب شهادت تعدادی از نیروهای خدوم انتظامی و حافظان امنیت جامعه گردید گفت: این نوع اقدامات که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است مسوولان با جدیت و قاطعیت برخورد های قانونی لازم را به عمل آورند و از نعمت ارزشمند امنیت صیانت نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: این حضور بی نظیر حاکی از وحدت و ایمان عمیق ملت به انقلاب است و نشان می دهد که به رغم همه فضاسازی ها و تبلیغات دشمنان نظام و رسانه های بیگانه ، انقلاب و ولایت جزو هویت و اعتقادات مبنایی مردم عزیز ماست و آنهایی که خیال خام جدایی مردم از انقلاب و نظام را در سر می پرورند باید چشمهای خود را بر واقعیت های برآمده از اعتقاد این ملت همیشه در صحنه ، بگشایند و بدانند که مردم غیور ایران اسلامی حتی اگر از برخی نارسایی ها گله و شکایت بحقی داشته باشند هیچ گاه دست از گوهر بی بدیل انقلاب و آرمان های امام راحل عظیم الشان و رهبری معظم نخواهند کشید.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ، با انتقاد از رفتارها و سخنانی که از سوی برخی مسئولان و چهره های سیاسی در فضای جامعه ابراز می شود گفت: متاسفانه برخی مواقع شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسئولیت و اختیارات داشته و یا دارند. کسانی که می بایست پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه های معاند بیگانه را فراهم می کند.

وی همچنین طرح موضوع رفراندوم را آن هم در روزی که سیل خروشان ملت ، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته اند، مورد انتقاد قرار داد و از مسئولان و مدیران کشو‌ر خواست به جای طرح موضوعات فرعی ، به فکر رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف قانونی و انقلابی خویش باشند.

بنابر این گزارش در ادامه تعیین اولویت های دوره جدید ، اعضای مجمع از میان پیشنهادهای کمیسیون خاص ، عناوین "سیاست های کلی سبک زندگی ایرانی ، اسلامی " و " سیاست های کلی ایران منطقه ای" را تصویب کردند.