لاریجانی: اشتغال با حرف زدن به وجود نمی آید

علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به شرایط جاری کشور اظهار داشت: همگان در سایه همدلی باید به دنبال آبادانی ایران باشند و این اقتضا به این دلیل است که با تدابیر اندیشیده شده، بسیاری از چالش‌های موجود برطرف شده و زمینه‌های لازم برای پیشرفت و آبادانی کشور فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنی‌های موجود در صحنه بین‌المللی با ایران بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی، شیطنت‌هایی علیه ایران در صحنه بین‌المللی انجام داده و هیاهوهایی در این زمینه وجود دارد و در منطقه هم مسئله‌سازی می‌کنند اما به نظر بنده، نظام اسلامی با رهبری آگاهانه در این امور به طور آراسته و دقیق تصمیم‌گیری می‌کند و برخلاف ادعاهای رسانه‌های غربی، جمهوری اسلامی گام‌های بلندی را در منطقه برداشته است.  

لاریجانی افزود: در دیگ جوشان منطقه، از نظر ملاک‌های امنیتی برخلاف بسیاری از همسایگان خود، پیشرفت‌های خوبی داشته این که نشانگر فکر و تدبیرهای  درست اندیشیده شده در ایران است؛ متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه نیز نارسیده  تصمیم‌گیری می‌کنند و گاهاً نیز غرش‌هایی را دارند.

وی با بیان اذغان رسانه‌های غربی  بر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های جهانی با اقتدار مسائل را مدیریت می‌کند و خود رسانه‌های غربی به این موضوع و یا به قول خودشان  زرنگی ایران ادغان دارند و به همین نسبت، دشمنی خود را با ما بیشتر کرده‌اند اما به نظر بنده شرایط برای تحولات  خوب در زمینه‌های مختلف کشور از جمله شرایط اقتصادی فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر سیاسی در بین قوا، شاید اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما همگرایی خوبی وجود دارد و خوشحالم که در سفر امروز، شاهد همدلی و همگرایی در بین مسئولان شهرستان قوچان بودم که با نشاط  و پرتوان پیگیر حل مشکلات مردم و شهرستان هستند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به نرخ 19 درصدی مشکل اشتغال قوچان  افزود: باید بدانیم که مشکل ایجاد اشتغال تنها با حرف برطرف نمی‌شود   لذا ضروری است تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم و امروز همه بخش‌های جامعه اگر ادعای انقلابی‌گری دارند باید در حل مشکلات تلاش کنند زیرا معنای امروزه انقلابی بودن  کم کردن حواشی و پرداختن به مشکلات مردم است.  

وی تصریح کرد: درخواست‌هایی از سوی مسئولان شهرستان قوچان در این سفر مطرح شد که  از آن جمله  ایجاد دانشگاه علوم پزشگی و بزرگ راه قوچان به مشهد بود که مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد؛ همچنین در بحث ایجاد راه آهن با توجه به  تصمیمات خوب گرفته شده در مجلس شورای اسلامی امیدورایم با فراهم شدن شرایط لازم، شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین توجه به ظرفیت‌های خوب روستاها با پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و اصلاحیه قانون رفع موانع تولید در مجلس، بستر خوبی برای توسعه آبادانی و سرمایه‌گذاری  در آنها فراهم شده است.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان قوچان در بحث صادرات تاکید کرد: خوب نیست که در کشور بازارچه‌هایی ایجاد شود و فقط  واردات از آنها  صورت گیرد؛ بلکه هدف اصلی ایجاد بازارچه‌های مرزی افزایش صادرات است و شهرستان قوچان به دلیل برخورداری از منطقه مرزی باجگیران، ظرفیت خوبی در این زمینه دارد که باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نیز به زودی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان قوچان امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این  شهرستان باشیم که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات و تولید اشتغال در منطقه شود.

لاریجانی در پایان با اشاره به پیشنهاد طرح ایجاد کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد بیان داشت: این دو صنعت نیازمند وجود منابع آبی مناسب است و باید در مورد ایجاد آنها ملاحظات لازم و بلندمدت دیده شود اما با توجه به درخواست‌های مطرح شده مسئولان شهرستان، پیگیری موارد یاد شده در دستور کار بنده قرار خواهد داشت و شخصی را مسئول رسیدگی و پیگیری این درخواست‌ها می‌کنم تا با کمک نماینده شهرستان به نتیجه مطلوب  برسند.