ایران در رسانه‌های جهان/ کورکر: فکر می‌کنم ترامپ در ماه می از برجام خارج شود

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

مستندات پیوندهای «مایک پامپئو» با گروه‌های اسلام‌هراس و ایران‌ستیز

اسناد و شواهد نشان می‌دهند گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا پیوندهای نزدیکی با گروه‌های اسلام‌هراس و ایران‌ستیز دارد.

***

کره شمالی با کشوری که در برجام عهدشکنی کند توافق نمی‌کند

تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی در یادداشتی به دولت آمریکا هشدار داده در صورت عهدشکنی در برجام در مذاکره با کره شمالی موفق نخواهد شد.

***

برنامه ضدایرانی محمد بن سلمان در سفر به واشنگتن/ مخالفت روسیه با چسباندن هرگونه ضمیمه به برجام

گزارش یک روزنامه صهیونیستی در خصوص سفر قریب‌الوقوع ولی‌عهد عربستان به آمریکا و اظهارات دیپلمات‌های آمریکایی درباره برجام از جمله موضوعات اخبار «ایران در جهان» طی 24 ساعت گذشته بود.

***

تماس تلفنی بن علوی با ظریف/وزیر خارجه عمان جویای حال همتای ایرانی شد

در پی کسالت وزیر خارجه کشورمان همتای عمانی‌اش امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با ظریف جویای احوال وی شد و برایش آرزوی بهبودی و سلامتی عاجل کرد.

***

بازگشت «نومحافظه‌کاران» تندرو به کاخ سفید و تشدید سیاست مداخله‌گرایی آمریکا در جهان

روزنامه «ینی شفق» که از رسانه‌های نزدیک به رئیس‌جمهور ترکیه محسوب می‌شود، در گزارشی درباره بازگشت «نومحافظه‌کاران» در آمریکا با توجه به تغییر و تحولات اخیر در دولت دونالد ترامپ هشدار داد.

***

اتباع روس مقیم ایران در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کردند +عکس

اتباع روس مقیم جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز (یکشنبه) با حضور در شعب اخذ رای در ایران آرای خود را به صندوق‌های رای ریختند.

***

توصیه‌های نوروزی وزارت خارجه به هموطنان ایرانی که قصد سفر خارجی دارند

وزارت امور خارجه ایران در توصیه‌هایی به هموطنان ایرانی عازم سفر به خارج از کشور اعلام کرد که در صورت بروز هر گونه مشکلی در اسرع وقت مراتب را به اطلاع نمایندگی‌های ایران در آن کشورها برسانند.

***

کورکر: فکر می‌کنم ترامپ در ماه می از برجام خارج شود

رئیس کمیته روابط خارجی سنا تصریح کرد که اگر اروپایی‌ها در ارتباط با چارچوبی درباره برجام به توافق نرسند، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه احتمالاً از این توافق هسته‌ای خارج می‌شود.

***

وزارت خارجه یک وزیر دیپلمات می‌خواهد نه یک شیفته جنگ

سناتور رند پال که مخالف سرسخت گزینه ترامپ برای وزارت خارجه آمریکاست، می‌گوید که ترامپ به رغم انتقاد از جنگ عراق، جنگ‌طلب‌ها را دور خود جمع کرده و شیفتگان جنگ، گزینه خوبی برای نشستن بر مسند دیپلمات‌ها نیستند.

***

چرا عربستان یکی از جنجالی‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا را خریداری می‌کند؟

نشریه آمریکایی در گزارشی به خرید یکی از بحث برانگیز‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا از سوی عربستان پرداخت و نوشت: عربستان می‌تواند از این کشتی‌ها برای محافظت هوایی و دریایی از سواحل خود و ادامه محاصره یمن استفاده کند.