واشنگتن، ریاض و تل‌آویو، مثلثی که دنبال محو آموزه‌های اسلامی است

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز با اشاره به جنایات بشری رخ داده در میان ملل اسلامی گفت:‌ تررویست‌ها و حامیانش این جنایات را به دوش دیگران می‌اندازند و این از خصوصیات مثلث شوم واشنگتن،  تل‌آویو و ریاض است.

وی افزود:‌ چند سال پیش کتابی را مطالعه می‌کردم آن کتاب عبارت بود از دفاعیه یک دانشجوی دکتری در عربستان. آن دفاعیه هم نمره بالایی در عربستان آورد و جایزه خوبی را هم گرفت. این دفاعیه را چاپ کردند و به تمام کشورهای اسلامی و کتابخانه‌ها فرستادند که به دست بنده هم رسید. اسم آن را هم نمی‌گویم چون نمی‌خواهم اسم کثیف آن را بیاورم و ترویجی برای آن باشد. خلاصه مطلب این بود که قیام امام حسین در برابر یزید قیامی حرام بود. چراکه یزید خلیفه وقت بود و در برابر خلیفه وقت مطیع بود و لذا آن قیام جایز نبود. آنها می‌خواستند راه شهادت و فداکاری را ببندند. نه اینکه حسین استاد شهادت در دنیا است و الان هر خونی ریخته می‌شود در راه سید الشهدا است. همین شهدای ما شهدای مدافع حرم اگر قطره قطره خونشان که به زمین می‌ریزد چه در سوریه و چه در سایر نقاط را دنبال کنند به قتلگاه خون سیدالشهدا خواهند رسید. آنها می‌خواهند این اسوه و رهبری را از بین ببرند  اما به کوری چشمشان نه اینکه حسین فراموش نشد بلکه مقامش هر روز بالاتر و بزرگ‌تر رفته است.

وی افزود: در همه جای دنیا از روز عاشورا به عظمت یاد می‌کنند و لذا وجود اقدس امام حسین روز به روز در تجلی بیشتری است.  این خون‌ها جلوی اراذل و اوباش را می‌گیرد، جلوی آن واشنگتن، تل‌آویو و ریاضی که بدست ولیعهدی بی‌درد و بی‌عقل و بی‌دین افتاده و با ساخت و ساز صهیونیست و آمریکا در حال جنایت هستند را می‌گیرد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اخیراً‌ نیز خبیث شریر عربستانی نطقی کرده پیش شریر دیگری هم پیاله‌اش در واشنگتن و گفته ایران به نام مهدی و به نام صاحب الزمان می‌‌خواهد جهان اسلام را بگیرد، تعجبم از این ادم نیست تعجم از علمای حجاز است، شمایی که این همه حدیث در کتاب‌هایتان دارید و قیام مهدی در همه جا مطرح است چرا به این نادان نمی‌گویید این چه حرفی است!. منجی را همه معتقد هستند. بله روزی خواهد آمد، و رهبری آن زمان گلوی شما را فشار خواهد داد. مرگ شما به این زودی خواهد رسید.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه هر دو قدرت ایدئولوژی و پول در عربستان به دنبال محو آموزه‌های اسلامی است، اظهار داشت:‌ هردوی این قدرت می‌خواهد دنیا را از شهادت و ایثار حسین (ع) خالی کنند و مرتب این هدف را دنبال می‌کنند و پول و دلار فراوانی خرج می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شخص رهبری نمودی از تجلی اعظم است و و ظیفه ماست که وحدت کلمه در این راه داشته باشیم،  اضافه کرد:  در برابر این طاغوت‌ها و مثلث شوم وحدت کلکه برای جهان اسلام ضروری است. امروز وحدت کلمه مهم است. وحدت کلمه را نباید فراموش کنیم. کشور ما نعمت ولایت فقیه دارد و بر همین محور باید وحدت کلمه باشد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال و اهمیت آن گفت:‌ حمایت از کالای ایرانی و مسئله بازار ارز و پول حقیقتی بر دوش همه ما است. همه ملت و همه قوا و تمام شخصیت‌هایی که مسئول هستند و می‌خواهند کار کنند را به توصیه‌ای از نهج اببلاغه  توجه می‌دهم که علی علیه‌اسلام خطاب به مردم کوفه گفتند: مردم عراق شما دشمن دارید، دشمن می‌خواهد وارد شود به عراق. شما چکار باید بکنید؟  ملت‌ها وقتی یکی شدند و نظارت همه باهم یکی شد و دل‌ها در راه خدا بود فرمایش رهبری عملی می‌شود. در مسئله اقتصاد باید گریه کرد به حال کسانی که می‌خواهند اقتصاد را متزلزل کنند. اگر چنین باشد، یکی باشیم و وحدت داشته باشیم هم شعار سال تحق پیدا می‌کند  هم مسئله پول و ارز حل خواهد شد.