آمریکا بداند سپاه در قلب ملت ایران قرار دارد

محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در نطق میان دستور اظهار داشت: سپاه و بسیج افتخار کشور هستند و ثابت کرده‌اند در همه مراحل جان بر کف در کنار مردم هستند، خدمات ارزشمند سپاه پاسداران موجب فخر همه ملت ایران بوده و آمریکا بداند سپاه در قلب ملت ایران قرار دارد.

وی افزود: نسخه توسعه کشور و داشتن ایرانی‌آباد و با عظمت در گروی توجه به معلمان کشور است؛ همه کشورهایی که توسعه یافته‌اند به آموزش و پرورش توجه کرده‌اند و از این طریق به توسعه رسیده‌اند.

برومندی تصریح کرد: بنیانگذار سنگاپور جدید می‌گوید در قرن گذشته کشورش دچار فلاکت و بدبختی بود و فقر، بیماری و فساد در سنگاپور بیداد می‌کرد و افراد اعتقاد داشتند توسعه ناممکن است، اما به معلمان روی آوردم و بالاترین حقوق‌ها را پرداختم؛ به ایشان گفتم من مؤسسات دولتی را می‌سازم و شما برای کشور انسان بسازید لذا سنگاپور امروزه کشوری توسعه یافته تلقی می‌شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش گفت: مایه تأسف است که حقوق ناچیز و مزایای معلمان در آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود؛ بیش از یکسال مطالبه دارند و این وضعیت زیبنده نظام و آموزش و پرورش نیست. تا چه زمانی باید به معلمان و آموزش و پرورش بی‌توجهی شود؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد، مشکلات مردم انباشت شده و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد؛ بیکاری مردم و خانواده‌ها را رنج می‌دهد و مردم دیگر تحمل اختلاف را ندارد از این رو حل مشکلات کشور در گروی وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: آمار بیکاری، حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، بچه‌های طلاق و غیره تکان‌دهنده است لذا مردم انتظار حل مشکلات را دارند.

برومندی تأکید کرد: ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گروی اصلاح سیستم و نظام بانکی و اقتصاد کشور نهفته است؛ بخش قابل ملاحظه‌ای از مراجعین نمایندگان را بدهکاران بانکی تشکیل می‌دهند لذا اصلاح این عرصه باید در دستور کار برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی متذکر شد: خشکسالی به عنوان مهمترین بحران شرایط بسیار سختی را برای مردم به ویژه در استان فارس و حوزه انتخابیه مرودشت رقم زده است؛ مردم حتی برای تأمین آب شرب در مشکلات به سر می‌برند.

برومندی افزود: کشاورزی به عنوان محل درآمد مردم منطقه تعطیل شده و درآمدی وجود ندارد از این رو دولت باید از طریق طرح نکاشت و بیمه محصولات کشاورزی تدبیر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار تشکیل کمیته ویژه‌ای برای مقابله با بحران خشکسالی در استان فارس از رئیس‌جمهور شد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: مردمانی که در زیر سد درودزن در شهرستان های مروشت، خرامه و غیره زندگی می کردند چندین سال است که نان شب ندارند و هیچ مسئولی احوال آنها را جویا نمی شود؛ هیچ مسئولی نمی گوید که معیشت این افراد چگونه باید تامین شود لذا باید به این مهم سریعا رسیدگی شود.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: باید نسبت به تکمیل و چهاربانده شدن راه های ارسنجان- مرودشت و غیره اقدام شود و تعریض جاده های مواصلاتی حوزه انتخابیه و آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن امری ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر کشور، تصریح کرد: ارتقای فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه، ایجاد بخش جدید در ارسنجان و ایجاد شهرداری درکناره، سیون و غیره امری ضروری است.

برومندی خطاب به وزیر نفت، افزود: تسهیل در تکمیل پروژه گازرسانی در روستا امری ضروری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت، ادامه داد: تکمیل بیمارستان دوم مرودشت، ارسنجان، سیدان و راه اندازی بخش جراحی قلب بیمارستان شهید مطهری مرودشت و راه اندازی موسسه آموزش عالی سلامت مرودشت مورد استدعا است.

وی خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی، افزود: تکمیل زیرساخت های تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان مهمترین آثار تاریخی ثبت جهانی کشور مورد استدعا است.

برومندی خطاب به وزیر نیرو، اظهار کرد: آبرسانی به شهرهای ارسنجان، سعادت شهر و روستاها و اجرای فاضلاب مرودشت، سیدان و غیره مورد استدعا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان، گفت: مسئله کارخانه آزمایش هنوز حل نشده و عده ای غارتگر این کارخانه را بدون اینکه یک ریال پرداخت کنند غصب کرده و کارگران آواره شده اند لذا باید این مهم پیگیری شود.