جمع کردن تلگرام تصمیم نظام است

آیت الله سیداحمد علم الهدی، سه شنبه در گردهمایی امامان جمعه خراسان رضوی افزود: مساله تلگرام روشن است؛ در هیچ جای دنیا این طور نیست که بگویند دشمنی که راهی پیدا کرده تا انواع جنایت، فسق و فجور و حرکتهای امنیتی و دزدی های مختلف را در بالا کشیدن اموال مردم به این وسیله انجام دهد، آزاد باشد.

وی ادامه داد: اسم این کارها آزادی نیست بلکه توسعه فسق و فجور و فحشا است. دزد و تروریست را آزاد نمی گذارند که هر کار می خواهد به نام آزادی انجام دهد. مردم را باید برحذر بداریم.

وی اظهار کرد: عده ای هم از تلگرام راضی هستند. اینها مسئولیتی در قبال امنیت مردم ندارند یا بیش از آنکه به فکر مسائل اخلاقی باشند به فکر فحشا و فسق و فجور هستند.

وی با اشاره به برخی شایعات در خصوص اینکه چه کسی دستور داده جلو تلگرام گرفته شود، افزود: جمع کردن تلگرام قطعی است. تصمیم نظام است که این تشکیلات نباشد.

آیت الله علم الهدی گفت: کارهای بسیار خوب و سرمایه گذاری های عظیمی که در خصوص امور زیرساختی و تقویت سرور پیام رسانهای داخلی انجام شده است و کار مثبتی که آستان قدس رضوی در این خصوص انجام داده هم در این زمینه موثر است.

وی با بیان اینکه امامان جمعه مسئولیت سختی دارند، اظهار کرد: با شرایط کشور و جامعه، مردم را پای دین، انقلاب و اسلام آوردن و نگه داشتن کار ساده و کوچکی نیست. زحمت و رنجی که می کشیم برای ما جز ذخیره آخرت به چیزی نمی ارزد. اگر قصد قربت و خدمت به امام زمان(عج) نباشد ارزش ندارد.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، اظهار کرد: این دو بزرگوار زحمات بسیاری برای نظام و انقلاب کشیدند.

*تلگرام مساله اصلی کشور نیست

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی هم در این آیین گفت: مساله اصلی نظام تلگرام نیست. مسائل اقتصادی و شعار سال مهم است.

حجت الاسلام ابراهیم معادی افزود: مبتکر تلگرام شعار خود را توجه به فیلم ضد ایرانی 300 عنوان کرده که این یعنی دهن کجی به ایران. فیلمی که صهیونیست‌ها ساختند و 300 یونانی، همه سپاه ایران را می کشند و در آخر مردم هم با آنها همراه می شوند که انتظار می رفت مسئولان به مدیر تلگرام پاسخ محکم و مناسبی می دادند.

وی گفت: تلگرام دعوت به فحشا و براندازی نظام می‌کند، حتی روسیه هم نرم افزارهای خودی را ترویج می‌کند. وقتی شورای عالی فضای مجازی با اکثریت آرا به بستن آن رای داده، همه باید رای اکثریت این شورا را بپذیرند.

این گردهمایی یکروزه در محل دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی برگزار شد.

آیین نماز جمعه در 51 شهر خراسان رضوی برگزار می شود.