امیر سیاری به تهدیدات دشمن پاسخ داد

امیر دریادار حبیب‌‌‌‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌‌‌‌کننده ارتش در همایش رونمایی از کتاب الگوهای فرماندهی مطلوب گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: کتاب و کتاب خوانی باید الگویی همه باشد و بتوانیم این مهم را به نسل جوان انتقال دهیم. امروزه توجه به فضایی مجازی شاید توجه به کتاب خوانی را کاهش داده اما استقبال از نمایشگاه کتاب نشان داد که استقبال در میان مردم ما وجود دارد.

این مقام عالی ارتش کپی‌‌‌برداری و استفاده از مطالب اینترنت را مسئله‌‌‌ای برای کل جهان دانست و تصریح کرد: امروز جهان با بی‌‌‌سوادی مدرن روبرو است.

سیاری با اشاره به رونمایی از سه کتاب در همایش الگوی فرماندهی مطلوب خاطرنشان کرد: این آثار بسیار مطلوب و غنی هستند و آنچه مورد نیاز فرماندهی در نیروی زمینی ارتش است، براساس بیانات مقام معظم رهبری در این کتاب‌ها موجود است و می‌‌‌تواند به عنوان یک سند بالادستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: فرماندهی در نیروی زمینی به عنوان گسترده‌‌‌‌ترین نیرو در سطح نیروهای مسلح بسیار مهم است. فرماندهی امروز با گذشته بسیار متفاوت است و کرامت انسانی در این مدیریت بسیار اهمیت دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: الگوهای ما در فرماندهی، اسلام، قرآن، سیره اهل بیت علیهم السلام و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است، پس فرماندهی ما باید انقلابی و اسلامی باشد.

سیاری یادآور شد: داشتن نقشه برای اینکه کجا بودیم و به برکت انقلاب اسلامی کجا هستیم و به کجا می‌‌‌خواهیم بسیار مهم است. باید بدانیم که با وجود تحریم به کجا رسیده‌‌ایم.

وی تاکید کرد: در نیروهای مسلح این توان وجود دارد که اگر دشمن اقدامی کند چنان پاسخی به آنها می‌‌‌دهیم که تا آخر عمرشان پشیمان باشند.