سایه حاشیه ها و جنجال های سیاسی در شورای شهر تهران/ ضعف در انتخاب شهردار بزرگترین شکست شورا

گروه سیاسی- علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه مردم بعد از چند دوره به اصلاح طلبان برای مدیریت شهر تهران اعتماد کردند، گفت: انتخاب نجفی بعنوان شهردار تهران در اولین کارکرد شورای شهر تهران، انتخاب خوبی نبود چرا که از ابتدا مشخص بود که وی توان اداره شهرداری تهران را ندارد.

وی با اشاره به 2 بار استعفای نجفی از شهرداری تهران تصریح کرد: شورای شهر به نجفی امید بسته بود در حالی که وی این کاره نبود و همین باعث فرصت سوزی، ضربه به شورا و شهرداری شد.

نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: شورای شهر تهران در انتخاب شهردار بجای توجه به سوابق و کارکردهای تخصصی، درگیر تقابل سیاسی میان جنانها شد بطوریکه تهران 2 ماه بدون شهردار بود.

یوسف نژاد با بیان اینکه بعد از استعفای نجفی، شهردار جدید باید بر اساس معیارها و شاخص هایی چون تخصص، تجربه، توانائی و داشتن انگیزه قوی انتخاب می شد، گفت: شورای شهر می بایست انتخاب شهردار جدید را فورا در دستور کار قرار می داد اما روند انتخاب شهردار جدید کند و آهسته بود و این خود نشان از بی انگیزگی و نداشتن سرعت عمل و تحرک لازم است.

وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف شورای شهر تهران آسیب هایی به همراه دارد، افزود: اولین آسیب بر زمین ماندن مطالبات شهروندان است. ضمن اینکه اعتماد عمومی به جریان اصلاحات را مخدوش کرده و سبب سلب اعتماد مردم می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص ارزیابی اش از اصلاح طلبان در شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای پنچم تا کنون نشان داده که علاوه بر ضعف مدیریت، دیدگاه های مدون، استراتژیک و راهبردی برای حل معظلات کلانشهر تهران ندارد.

یوسف نژد با اشاره به انتقادات از عملکرد 10 ماهه شورای پنجم افزود: محور انتقادات این است که شورای شهر تهران تا کنون عملکرد مثبتی نداشته و در گیر مسایل حاشه ای شده است.

وی افزود: در صورت ادامه این روند در شورای شهر تهران، علاوه بر آنکه مطالبات شهروندان تهرانی انباشت خواهد شد و منافع عمومی در معرض خطر قرار می گیرد، هزینه های سنگینی هم بر پایتخت تحمیل می شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه امروز سوال این است که عملکرد شورا و شهرداری تهران از نظر اداری، فرهنگی و مدیریتی چگونه بوده، افزود: جواب این سوال مثبت نیست چرا که عملکرد آقایان مطلوب و مورد رضایت مردم نبوده وانتقاداتی به این رفتارها وارد است.

یوسف نژاد گفت: در کنار این انتقادات ضعف اعضای شورای در روند انتخاب شهردار، جای دفاع از عملکرد باقی نمی گذارد چرا که فرصت ها از دست رفت و در واقع شورای شهر که همگی از طیف اصلاح طلب هستند و با وجود تمام یکدستی سیاسی و هماهنگی های پیش از آغاز بکار، در ابتدای کار شکست بزرگی را متحمل شد.

وی در پایان در خصوص آینده شهرداری تهران و نحوه تعامل اعضای شورا با شهرداری گفت: اگر بار دیگر شاهد اختلافات در شورا و شهرداری تهران و مثلا برکناری شهردار باشیم یا اینکه شاهد تکرار استعفا باشیم، دیگر نباید به عملکرد شورا و شهرداری امیدوار بود و یا اینکه به حمایت مردم دل بست.