تعیین تکلیف 130هزار میلیارد تومان تسهیلات مشکوک‌الوصول در کمیسیون اقتصادی مجلس

به گزارش افکار نیوز ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب سال گذشته درخواست تحقیق و تفحص از میزان مطالبات غیرقابل وصول و مشکوک الوصول بانکی کشور را مطرح کرد.

این طرح چندین ماه در کمیسیون اقتصادی معطل مانده و در نهایت در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته که روز یکشنبه آینده با رای گیری در کمیسیون، این تقاضا تعیین تکلیف می شود.

در صورت تصویب این تقاضا در کمیسیون مذکور، این طرح باید در صحن مجلس هم مصوب شود تا با تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص روند کار در این زمینه آغاز شود.

البته بنا به گفته فلاحت پیشه طراح این تحقیق و تفحص حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشکوک‌الوصول یا وصول نشده، وجود دارد که سرنوشت‌شان مشخص نیست.

پرونده ای در خصوص معوقات بانکی، مطالبات غیرقابل وصول و مشکوک الوصول بانکی در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده که این کمیسیون هم چندی پیش از گزارشی در این زمینه تهیه کرد.

علاوه بر کمیسیون اصل 90 مجلس، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به موضوع معوقات بانکی و تسهیلات مشکوک‌الوصول یا وصول نشده ورود کرده بود که در چندین جلسه بر روی این موضوع بحث و بررسی صورت گرفت اما این ستاد از سوم مهر گذشته تا کنون جلسه ای نداشته و عملا تعطیل شده است.