قوه قضائیه باید با قاضیان متخلف و خاطی برخورد کند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم فریمان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر موضوع لزوم برخورد قوه قضائیه با قاضیان متخلف تأکید کرد و اظهار داشت: تا جایی که بنده مطلع هستم یک مجموعه خاص برای دادگاه انتظامی قضات تشکیل شده است.

وی افزود: درواقع یک مرکز ویژه‌ای در قوه قضائیه وجود دارد که مسئول رسیدگی به امور قاضیان است که بر این اساس قوه قضائیه هم یک سیستم حفاظت دارد و هم شامل دادگان مخصوصی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس بر همین اساس اضافه کرد: سیستم حفاظت قوه قضائیه طبیعتاً ‌وظیفه جمع آوری اطلاعات را دارد و آن دادگاه هم وظیفه رسیدگی به وضعیت قضات خاطی را برعهده دارد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین عنوان کرد: بنابراین سازوکاری در قوه قضائیه برای برخورد با خاطیان وجود دارد اما درباره اینکه اقدامات آن قاطعانه انجام می‌شود یا خیر چون اطلاعات دقیقی ندارم اظهارنظر نمی‌کنم.

وی‌ ادامه داد: اما اگر قرار باشد سخت‌گیرانه‌ترین مبارزه با فساد اتفاق بیفتد باید نسبت به قضات صورت گیرد؛چراکه این قاضی است که در رابطه با دیگران حکم صادر می‌کند یا قضاوت داشته باشد، به عنوان مثال اگر یک مدیر متخلف یا فاسد پیدا شود چه کسی می‌خواهد در مورد او حکم صادر کند؟ قطعاً قاضی.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود:‌ درواقع حکم اصلی مبارزه با فساد در مبارزه با فساد بین قضات است و در درجه بعد هم مدیران و کارکنان دولت و مردم کوچه و بازار هستند و در درجه اول قضات هستند.

قاضی زاده در خاتمه بر لزوم پیگیری و ضرورت برخورد با قاضیان متخلف و خاطی از سوی قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: بنده نمی‌توانم خیلی به این موضوع اشاره کنم که چنین مواردی وجود دارد اما به هر حال از آنجایی که این موارد رسانه‌ای نمی‌شود و درواقع سخنگوی قوه قضائیه گزارش می‌دهد که با چند قاضی مثلاً برخورد کرده‌ایم اما به هر حال بحث این است که در ملاء عام قاضی فاسد شلاق بخورد و این‌گونه نمی‌شود.