مدیریت جدید شهری نه به فکر مردم بلکه به دنبال هیاهو به نفع جناح خود است

گروه اجتماعی- ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز در پاسخ به اتهام زنی های جدید مطرح شده درباره مدیریت شهری دکتر قالیباف گفت: تا مادامی که برخورد محکم و قاطعی با مسوولین اتهام زن و افرادی که خارج از روال قانونی مدام بهانه گیری کرده و اتهام زنی و افشا گری های بی پایه و بی اساس می کنند نشود کماکان باید شاهد شنیدن و رسانه ای شدن اتهامات فساد مالی به مدیران جهادی باشیم. متاسفانه این موضوعات گاها از سوی یک خبرنگار بدون اسناد متقن عنوان شده تا مدیرانی که براساس حب و بغض های سیاسی به دنبال برتری طلبی جناحی و زیر سوال بردن عملکرد مدیران شهری پیشین هستند دیده می شود از این رو شنیدن دوباره اینگونه اتهامات جای تعجب ندارد چرا که انصاف در آن جایی ندارد.

وی با طرح سوالی ادامه داد: حال این سوال از آقای شیرازی پرسیده می شود که نقش و جایگاه قانونگذار و مجری قانون در نظام جمهوری اسلامی چیست؟ آیا اگر در شهرداری تهران اتفاق غیر قانونی افتاده و اختلاس یا اختلاس هایی صورت گرفته است آیا مسوولین بازرسی نقشی در پیگیری آن و اطلاع رسانی به سازمان بازرسی کشور ندارند؟ آیا اگر شهرداری تهران در دوران دکتر قالیباف یا در دوره کنونی دچار ایراد و ابهامی شده باشد نباید این ابهامات از مسیر قانونی و از طریق مقام قضایی یا سازمان بازرسی پیگیری شود؟ آیا رسانه ای شدن موضوعاتی که به نوعی تشویش اذهان عمومی و انتشار بی اعتمادی به مدیران نظام است از منظر شما و دوستانتان ایراد و تبعاتی به دنبال ندارد؟

قناعتی خاطر نشان شد: متاسفانه چند سالی است که برخی مسوولین هر آنچه دلشان می خواهد می گویند و کسی هم در برابر آنها عکس العمل قاطعی از خود نشان نمی دهد بگونه ای که تهمت زدن و افترا بست به مدیران به امری عادی تبدیل شده است. بنده به هیچ وجه مدعی نمی شوم که هیچ مدیری تخلف نمی کند اما این سوال باید پاسخ داده شود آیا قانون به ما اجازه می دهد که هر مدیری به هر شکلی که تمایل دارد بتواند سایر مدیران پیشین یا مدیران فعلی را زیر سوال ببرد! و همانند آقای دکتر نجفی با یک معذرت خواهی طوفانی که در ذهن افکارعمومی ایجاد کرده را آرام کنند؟

عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه چرا اعضای اصلاح طلب پیشین شورای شهر در برابر اتهامات ساکت بوده اند گفت: اعضای شورای شهر با نظارت کامل توام با تشویق حتی تنبیه و ارائه گزارس عملکرد شهرداری را زیر نظر داشتند. خوشبختانه شورای چهارم متشکل از اصلاح طلبان و اصولگرایان بود, اینک که اصلاح طلبان در راس شورای شهر و شهرداری قرار گرفته اند باید در مقام دفاع از دوران حضور خود در شورای شهر در برابر اتهامات وارد شده اظهار نظر کنند درغیر این صورت این سوال و خرده بر آنها گرفته می شود که چرا با مشاهده تخلفات سکوت کردید و آن زمان از حق شهروندان دفاع نکردید؟

قناعتی افزود: اعضای شورای چهارم در صورت مشاهده تخلفاتی آن را سریعا به سازمان بازرسی کل کشور ارائه می دادند, یعنی همواره از طریق قانونی با موضوعات برخورد می شد این یعنی طی مسیر قانونی. متاسفانه امروز مواردی از برخی عنوان می شود که به هیچ وجه ذی صلاح دربیان مطالب عنوان شده نیستند وخود می گویند وخود حکم افراد را به هر نحوی که مایل باشند صادر می کنند!

وی افزود: آیا صلاح کشور ومردم در این است که آبروی مسوولین در شرایطی که دشمن به دنبال بهره برداری از عدم انسجام و تفرقه افکنی است ریخته شود بی آنکه مرجعی قانونی آن را تایید کرده باشد؟ آیا بد بین کردن مردم به مسولین یک ضرروت و اعاده حق شهروندان است؟ دوستان اصلاح طلب گمان می گنند با افشاگریهای بی مورد به مردم خدمت می کنند یا آنها را نسبت به نظام وقوانین کشور بد بین می کنند؟

ابوالفضل قناعتی با تاکید بر جوسازی برای فرار به جلو و عدم مشاهده ضعف کاری در بین اصلاح طلبان گفت: متاسفانه با جنجال سازیهای صورت گرفته این موضوع به ذهن متبادر می شود که مدیریت جدید شهری نه به فکر مردم بلکه به دنبال هیاهو و جو سازی به نفع جناح خود است تا بتوانند جریان فکری خود را به دیگران برتری داده و آنها را خوب جلوه دهند. عدم کارآیی موضوعی است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت, موضوعی که نیاز به هیاهو و جوسازی و شلوغ بازی ندارد چرا که مردم شاهدان حاضر در صحنه کم کاری یا رسیدگی و خدمات دهی هستند.اگر عملکرد دوستان اصلاح طلب در شورای شهر یا مجلس و دولت مطلوب مردم واقع شده باشد مسلما ملت قدردان یکایک آنها را می بیند بنابراین بهتر است به جای شلوغ کاری, راهی برای بهتر شدن عملکرد مدیریت شهری پیدا کنیم تا اینگونه موجب برتری جریان فکری خود در اذهان عمومی باشیم.

وی در پایان خطاب به مدیرانی که تهمت می زنند گفت: تخریب رقیب راه و میان بر خوبی برای رسیدن به جایگاه برتر در ذهن مردم نیست چرا که مردم بلافاصله در برابر عدم مدیریت شهری واکنش نشان می دهند و خود پاسخگوی کم کاریها خواهند بود. متاسفانه موج سواریها برای تخریب رقبا به موضوعی عادی تبدیل شده که برخی به راحتی با تمسک به تهمت و افترا از آن برای به زمین زدن رقبا استفاده می کنند بی اینکه بتوانند با ارائه خدمات خود را بالا کشیده ورقیب را زمین گیر کنند.