سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ترامپ توهم زده است

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در جمع فرماندهان تیپ تربت‌جام ۳۸ نیروی زمینی ارتش، با قرائت آیه شریفه‌ای از قرآن کریم که خطاب به پیامبر اسلام نازل شده و می‌فرماید: «ای پیغمبر از کفار پیروی نکن و گوش به حرف آن‌ها مده و با آن‌ها مبارزه و جهاد کن و به وسیله ایستادگی و تسلیم‌ناپذیری در جهاد با کفار، اقدام به جهاد بزرگ کن»، گفت: پیامبر بعد از موفقیت در جنگ بزرگی که موفقیت‌های چشم‌گیری به دنبال داشت، احساس کرد که شاید این موفقیت‌ها موجب غرور در رزمندگان سپاه اسلام شود. قبل از ورود به شهر، خطاب به یارانش فرمود: «درود بر شما که جهاد کوچک‌تر را پشت سر گذاشتید ولی جهاد بزرگ‌تر باقی مانده است». رزمندگان گفتند ای پیغمبر این جنگ جهاد بزرگی بود اما حضرت فرمود جهاد بزرگ‌تر غلبه بر هوای نفس است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه غلبه بر هوای نفس دشوارتر از پیروزی بر آمریکا است، افزود: جهاد اصغر، جنگ با افرادی است که در برابر ما صف کشیدند و جهاد اکبر، جنگ با هوای نفس است. اما جهاد کبیر آن است که انسان در برابر مشکلاتی که ممکن است به طول بیانجامد، مقاومت می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر و پیروانش در سال‌های نخست ظهور اسلام توسط کفار مکه در شعب ابی‌طالب، اضافه کرد: پیغمبر خدا را محاصره اقتصادی کردند و حتی اجازه نمی‌دادند یاران پیغمبر آزادانه از شعب ابی طالب به بازار مکه بروند و برای جلوگیری از تلف شدن کودکان، قرص نانی تهیه کنند. جهاد کبیر پیامبر گرامی اسلام این بود که هر چند شرایط سختی را پشت سر می‌گذاشت، تسلیم نشد و در آخر هم به پیروزی رسید. 

وی با تشبیه محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش توسط کفار مکه به شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی که توسط استکبار جهانی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: تمام برنامه‌های استکبار جهانی، به پرچم‌داری آمریکای جنایتکار این است که با تحمیل فشارهای اقتصادی و غیراقتصادی ما را وادار به تسلیم کنند؛ اما قرآن به ما می‌فرماید تسلیم دشمن نشوید و مطمئن باشید به شرطی که مقاومت کنید، گشایش حاصل می شود.

وی یادآور شد: ما ملتی هستیم که در چهل سال گذشته ثابت کرده ایم در برابر فشارهای دشمن جهاد کبیر می‌کنیم. قبلا آزموده‌ایم که همیشه نتیجه مقاومت نسبت به تسلیم شدن برابر دشمن با فضلیت‌تر و آبرومندانه‌تر است. کسانی که دست تسلیم بالا بردند، اکنون نیستند یا ذلیلانه هستند، اما کسانی که مقاومت کردند، بسیار عزیزند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تسلیم شدن برابر آمریکا را خواسته ترامپ دانست و گفت: تمام امید آمریکای جنایتکار به این است که با پاره کردن برجام و خروج یک‌جانبه از این عهدنامه، زمینه ناامیدی ما را فراهم کند و با تحمیل تحریم‌ها وادار به تسلیم کند. چندی پیش آقای ترامپ در اظهارنظری گفته که «من مطمئنم چند روز دیگر از ایران با من تماس می‌گیرند و التماس می‌کنند که با ما در ارتباط باشند و به زودی این اتفاق می‌افتد». او توهم زده و ملت ایران را نمی‌شناسد. ما مثل زمان پیامبر(ص) مشکل اقتصادی داریم. ائمه ما هم با این نوع از مشکلات دست و پنجه نرم کردند، اما چون قرآن به جهاد کبیر توصیه کرده، رهبر، ملت و نظام هم پیرو همان پیغمبری هستند که در برابر مشکلات و محاصره اقتصادی ایستادگی کرد و پیروز شد.
نماینده ولی فقیه در ارتش ایستادگی برابر مشکلات را مستلزم تحمل سختی و پرداخت هزینه دانست و افزود: ما به عنوان پیروان پیامبر اسلام(ص)، آبروی ایشان را حفظ می‌کنیم. با تسلیم شدن برابر این مشکلات اقتصادی، آبروی پیامبر، قرآن، دین و نظام‌مان را نمی‌بریم و با مقاومت حیثیث، آبرو، ناموس و عزت‌مان را حفظ خواهیم کرد و هرگز به دشمن اجازه زیاده‌خواهی نخواهیم داد. امیدوارم در این جهاد کبیر مثل جهاد اکبر و اصغر به آن نقطه‌ای برسیم که رضای خدا در آن باشد.