خروج شرایط فعلی با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، همراهی مردم و مسئولان قوای سه گانه امکان پذیر است

به گزارش افکار نیوز، بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در دومین نشست هم اندیشی خود در شهر فریدونکنار استان مازندران بیانیه ای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیرر است:

«و یری الذین اوتوا العلم الذی أنزل إلیک من ربّک هو الحق ویهدی إلی صراط العزیز الحمید»

کسانی که به ایشان علم داده شده، آنچه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده حق می دانند و به راه خداوند عزیز و حمید هدایت می کنند.( سوره سبا آیه 6).

انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا کنون همواره مورد هجمه و دشمنی های مختلف غرب و متحدان آنها بوده است. اکنون در چهلمین سال تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این فشارها از جانب نظام سلطه در حال اوج گرفتن است و نیاز است تا همگان با بصیرت، دشمن شناسی و ولایتمداری بار دیگر زمینه عبور از این پیچ مهم تاریخی را فراهم کنند.

در همین راستا بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دومین نشست تشکیلاتی-آموزشی خود را با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی:فرصت ها و چالشها» با حضور اساتید بسیجی و صاحبنظران از 24 تا 28 تیرماه 1397 در فریدونکنار برگزار کرد.

در پایان این نشست بیانیه ای در 10 بند صادر گردید که به شرح ذیل است:

1- اساتید بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی بر این اعتقادند که اگرچه اکنون نظام مقدس ج.ا.ایران با توجه به فشارهای خارجی و برخی مشکلات داخلی در شرایط ویژه ای قرار دارد ولیکن خروج از این شرایط با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، همراهی مردم و مسئولان قوای سه گانه و با بهره گیری مناسب از ظرفیت های داخلی امکان پذیر است.

2- فشارهای بین المللی پس از روی کارآمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و بویژه با بدعهدی و اقدام خلاف موازین بین المللی در خروج از برجام موجب افزایش فشارهای غیرقانونی این کشور به جمهوری اسلامی ایران شده است. نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان بویژه آمریکایی ها امری ضروری است و لازم است تا این کار به هنگام، صریح و قاطع توسط دولت انجام شود.

3- اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی مردم به دلیل تحریم های ظالمانه خارجی است لیکن علت اصلی مشکلات نادرستی مبانی، کاستی برنامه ها و سوء مدیریت مسئولان اقتصادی کشور است که باید هر چه سریعتر اصلاح شود و ثبات و امنیت به اقتصاد کشور بازگردد. راه حل این مساله در درجه نخست اجرای دقیق اصول اقتصاد مقاومتی و در درجه بعد تهیه « نقشه راه اقتصاد با ثبات» است. تهیه این نقشه به مردم و فعالان اقتصادی کمک خواهد کرد تا با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت بشتابند.

4- عبور از مشکلات اقتصادی با باور ظرفیت های درونی و برخورداری از روحیه انقلابی، مجاهدت و کار و تلاش شبانه روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم از شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف عالی انقلاب است. لذا شایسته است دولت محترم ضمن اصلاح مبانی و الگوی مدیریت و اصلاح حلقه مدیران با استفاده از مدیران جوان، جهادی و پرانگیزه روند پیشرفت بیش از پیش کشور را در دستور کار قرار دهد.

5- بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی به دولت توصیه می کند در طراحی برنامه های اقتصادی به یکپارچگی و ارتباط بازارها مانند پول، ارز، کالا و سرمایه توجه کند و ضمن پرهیز از تغییرات شتاب زده در متغیرهای کلان اقتصادی همچون پول و نرخ سود بانکی، دغدغه رانت زدایی در بازار ارز را جدی گرفته و برنامه های مکمل برای بهبود و توزیع درآمد را در دستور کار قرار دهد.

6- حفظ اقتدار موشکی و نفوذ منطقه ای ج.ا.ایران از جمله مواردی است که آمریکا، رژِیم غاصب صهیونیستی و متحدان عربی آنها را با ترس و هراس مواجه کرده و جهان استکبار را واداشته تا با فشارهای بیشتر برجام های دیگری را به نظام ج.ا.ایران تحمیل کنند. اساتید بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی به صراحت اعلام می نمایند که اقتدار و قدرت دفاعی کشور و حفظ نفوذ قدرت منطقه ای ج.ا.ایران و محور مقاومت غیرقابل مذاکره است.

7- فساد ستیزی، مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت از اصول اولیه و متعالی آرمان های انقلاب اسلامی هستند. بر قوه قضائیه لازم است تا در این شرایط حساس مبارزه واقعی و ملموس با مفسدان، متخلفان و دانه درشت های اقتصادی را با هدف عدالت گستری در دستور کار قرار دهد.

8- بر نخبگان و کارشناسان کشور پوشیده نیست که بخشی از آنچه امروز در فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور اتفاق افتاده و سبب برخی نارضایتی ها شده، محصول عدم نظارت دقیق مجلس شورای اسلامی است. لذا لازم است تا مجلس شورای اسلامی به استفاده از قدرت نظارتی خود بیش از گذشته اهتمام ورزد.

9- .......

10- دانشگاهها پیشانی حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سوی پیشرفت ایرانی-اسلامی هستند. دانشگاه تمدن ساز موتور محرک پیشرفت جامعه است. بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اعلام آمادگی برای کمک به قوای سه گانه در حل مسائل کشور بر این اعتقاد است که اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاهها، گسترش جنبش نرم افزاری، شتاب بخشیدن به تولید علم ، بومی سازی و تحول در علوم انسانی و رفع مشکلات فرهنگی دانشگاهها باید بیش از بیش در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

والعاقبه للمتقین

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی

28تیرماه 1397