جاسوسی از دانشگاه‌ها با پوشش بازرسان آژانس

علی نظامی عضو کمیسیون تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت:‌ نظام سلطه یعنی دنیا بین دو گروه تقسیم می‌شود یک گروه، گروه سلطه‌گر؛ یک گروه، گروه سلطه‌پذیر.

وی ادامه داد: ما با انقلاب خود نشان دادیم که می‌تواند یک ملّتی وجود داشته باشد که نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر؛ ولی متاسفانه در میان مسئولین این کشور کسانی هستند که با سلطه پذیری به دنبال کسب رضایت سلطه گر و مستکبر هستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌این دسته از مسئولین که زمام امور کشور هم به دست برخی آنهاست، تمام راه حل را در تبعیت و رفتن زیر بار خواسته‌های طرف قدرتمند که همان سلطه‌گرست، می دانند.

وی گفت: از این رو، با توجه به تناقض‌های وجودی بین اصول نظام جمهوری اسلامی و سلطه پذیری عده‌ای به طریقی در پازل دشمن، که استحاله جمهوری اسلامی است، بازی می‌کنند. این امر در ظاهری بزک شده، و باطنی محقرانه و با راهبرد مذاکرات، خواسته  خود را به پیش می‌برند.

نظامی یادآور شد: پس از اینکه سلطه، سلطه‌گرانی همچون آمریکا به پای کشورمان از طریق مذاکرات تسهیل شد، با بی بر وابستگی، تقلید، توقف و انفعال در ملت ما بوجود آمد. نفوذ حاصل از این فتح باب توسط پیاده نظام دشمن و عوامل دیگر آن، تمامی محیط‌های حیاتی کشور را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: دانشگاه که منشاء علمی و فرهنگی کشور است نیز از این نفوذ سنگین بی اثر نمانده و شاهد آن بودیم که دانشگاه علم و صنعت بدون اطلاع مورد بازدید بازرسین آژانس قرار گرفت؛ هر چند با بررسی کارشناسان اعلام شد که این موضوع از لوایح الحاقی پذیرفته شده توسط تیم مذاکره کننده بوده است.

نظامی با بیان اینکه  بازدید از مراکز علمی، احساس ناامنی را در میان دانشگاهیان افزایش داد، تصریح کرد: برای همین هم از همان ابتدا مقام معظم رهبری تصریح کردند که با بازرسی از دانشمندان مخالفند و فرمودند که: « با بازرسی‌های غیر متعارف هم بنده موافق نیستم؛ پرس‌وجوی از شخصیّت‌ها را هم به‌هیچ‌وجه قبول ندارم و موافق نیستم ».

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌ها، با پوشش بازرسیِ جاسوسی می‌شود، گفت: دانشجویان آگاه این کشور، به مسئولان امر این موضوع را یادآوری می‌کنند که به وظیفه‌ای که هنگام منتخب شدن پذیرفتند متوجه شوند و با رجوع به اصول انقلابی و قاعده نفی سبیل، نسبت به این بازدیدها حساسیت نشان دهند و مانع پیش‌روی بیشتر دشمن در جبهه‌های انقلاب اسلامی شوند. ما این موضوع تا اعلام خبر قطعی از مسئولین امر پیگیری خواهد شد.