کنایه رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به روحانی

مجید بهمن‌زاده رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت و ترمیم کابینه اظهار داشت: آقای روحانی اعتقاد چندانی به ترمیم کابینه ندارد چرا که ایشان بر این اعتقاد است که مشکل موجود ساختاری است و ربطی به افراد ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر 5 سال زمان کمی است تا آقای روحانی بخشی از ساختار را اصلاح می‌کرد، افزود: قرار بر همین بود که در جهت دیدگاه اعتدالی که آقای روحانی دارد اقداماتی در خصوص اصلاح ساختار صورت دهد.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همین رابطه بر ضرورت بازبینی قانون بانک مرکزی تاکید و تصریح کرد: البته در این 2 سال باقی مانده، قطعا دولت فرصتی برای اصلاح ساختار این مهم حتی در قالب ارائه لایحه به مجلس را نیز نخواهد داشت.

بهمن‌زاده با بیان اینکه اجماع هر دو جریان سیاسی موجود در کشور (اصولگرا و اصلاح‌طلب) بر حل مشکلات ساختاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حل مشکلات ساختاری در کشور وحدت همه جریان‌های سیاسی را می طلبد.

*منتقد و معترض فراکسیون امید هستیم/با نظارت دقیق مجلس می توانستیم قیمت سکه و ارز را کنترل کنیم

وی در ادامه ضمن انتقاد از فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عدم نظارت فراکسیون امید در خصوص مسائل اقتصادی و مالی به دولت انتقاد و اعتراض داریم.

رئیس شورای هماهنگی جهه اصلاحات اضافه کرد: البته تحریم‌هایی که آمریکا مجددا علیه ایران وضع کرده در شرایط فعلی بی تاثیر نبوده اما با نظارت درست و دقیق مجلس و نهادهای نظارتی و امنیتی می‌توانستیم قیمت ارز، سکه، مسکن و کالاهای اساسی را کنترل کنیم.

*اصلاح‌طلبان بر اساس وعده‌ها از روحانی حمایت کردند/آقای روحانی! قرار بود گشایش اقتصادی ایجاد کنید

بهمن‌زاده به فلسفه حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در دو انتخابات دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: ما بر اساس وعده‌هایی که آقای روحانی به مردم دادند از ایشان حمایت کردیم چرا که قرار بود وضعیت اقتصادی را به جایی برسانند که مردم نیازی به یارانه نقدی نداشته باشند و گشایش اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: قرار بود وضعیت تعاملی ما با دنیا در حوزه دیپلماتیک خیلی بهتر از این باشد که متاسفانه انجام نشد؛ قرار بود به جوانان توجه شایسته‌ای صورت گیرد که این هم مغفول ماند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از سن کابینه تاکید کرد که حتی با انتصاب یک وزیر جوان در کابینه باز هم میانگین سنی هیئت دولت بالای 60 سال است و دولت یک دولت پیر محسوب می‌شود و چابکی لازم برای انجام حل مشکلات موجود را ندارد بنابراین اعتراض ما ه دولت کماکان وجود دارد.

*اصلاح‌طلبان «باید» مسئولیت حمایت از روحانی را بپذیرند/از زیر بار مسئولیتی که ناتوانی دولت به وجود آورده شانه خالی نمی‌کنیم

بهمن‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان حاضرند مسئولیت دولت روحانی را بپذیرند، گفت: اصلاح‌طلبان «باید» مسئولیت حمایت از روحانی را بپذیرند و نمی توانند از زیر بار مسئولیتی که ناتوانی دولت به وجود آورده شانه خالی کنند.

وی در عین حال معتقد است که همه مشکلات مربوط به دولت نیست و تا مشکلات ساختاری حل نشود هر دولتی که سر کار بیاید همین است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه ما به عنوان جریان اصلاحات باید به مردم پاسخگو باشیم، بیان داشت: کارهای تیم اقتصادی دولت کارهای غیرکارشناسی بود که صرفا بر اساس نظرات اقتصادی سنتی انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: ما امروز در کشور شاهد فسادهای بی شمار، رانت‌خواری، ویژه‌خواری و نجومی‌بگیران هستیم و قوانین هم تا حدود زیادی غیر شفاف است و صد البته به طور مشخص معلوم نیست که جایگاه مجلس، نهادهای نظارتی و امنیتی کجا قرار دارد.

بهمن‌زاده  اضافه کرد: مشکل دیگر آقای روحانی این است که دولت خود را محدود به افراد خاص کرد یعنی بحث تغییر کابینه از سال 96 یکی از مطالبات جدی اصلاح‌طلبان بوده اما آقای روحانی به این خواسته اصلاح‌طلبان که اکثریت رأی خود را مرهون ما است بی توجهی کرد.

*دولت هیچ برنامه خاصی برای برون رفت از مشکلات موجود ندارد

مشکل دیگر آقای روحانی این است که دولت خود را محدود به افراد خاص کرد یعنی بحث تغییر کابینه از سال 96 یکی از مطالبات جدی اصلاح‌طلبان بوده اما آقای روحانی به این خواسته اصلاح‌طلبان که اکثریت رأی خود را مرهون ما است بی توجهی کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه خاصی برای برون رفت از مشکلات موجود ندارد، تصریح کرد: تغییر افراد و وزرا در دو ساله پایانی دولت خیلی کارساز نیست چرا که ما باید ساختارها را اصلاحریال قوانین را شفاف و حد و حدود ارکان نظام و حاکمیت را مشخص کنیم.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: درخواست ما از دولت این است که حداقل ساختارها را در قانون اساسی، بانک مرکزی و در بدنه دولت تقویت، اصلاح و شفاف کند.

بهمن‌زاده تاکید کرد: ما در چهارچوب وعده‌هایی که آقای روحانی به ما داده است تا آخرین روز از ایشان و دولت وی حمایت کنیم اما در منار این حمایت نقدها و پیشنهادات خود به دولت را دنبال خوا