عراق به ایالتی از ایالت های آمریکا تبدیل نخواهد شد

الموسوی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی نجبا عراق در واکنش به اظهارات اخیر حیدر العبادی در خصوص اقدام ضد ایرانی ترامپ، این سوال را مطرح کرد که، ما ملت عراق از چه زمانی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده ایم که به ‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت ‌ها و غارت ثروت‌هایشان است.
وی افزود: ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است و به شما می‌گوییم که با دشمن ایران همراهی نکن.
این عضو ارشد مقاومت اسلامی نجبا عراق همچنین اعلام کرد: ما برای تثبیت حاکمیت ملی در عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند.
الموسوی با تاکید بر اینکه دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد، گفت: این اقدامات، تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند.
وی افزود: ایران به دلیل حمایت واقعی از فلسطین، عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی مورد حمله قرار گرفته است.
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجبا عراق خطاب به العبادی پرسید: آیا این ایران بود که خودرو و کمربند انتحاری به عراق می فرستاد؟ 
اشاره این مقام جنبش النجباء به تحولات سالهای اخیر عراق است که طی آن عربستان سعودی به اعزام بیش از پنج هزار انتحاری به عراق برای انجام عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای دولتی متهم شد. 
وی پرسید: مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟ جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، این است؟ جواب خانواده‌ شهدا و عرق جبین رزمندگان‌ ایرانی را چه می‌دهی؟
واکنش های های شخصیت ها و شبکه های اجتماعی به موضع عجیب حیدر العبادی نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد.
حیدر العبادی' در کنفرانس هفتگی خود سه شنبه گذشته گفت که 'عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است' موضعی که مورد انتقاد شدید و گسترده رهبران سیاسی، احزاب، شخصیت ها، گروهها و فعالان عراقی قرار گرفت. 
برخی به صورت مستقیم از العبادی و تیم مشاوران سیاسی او انتقاد می کنند و برخی به کنایه و اشاره این موضع نخست وزیر عراق را مورد انتقاد قرار می دهند و برخی نیز به این موضع اعتراض کرده اند.