لاریجانی: آمریکا با آن کارنامه سیاه کودتای 28 مرداد با چه رویی از آزادی ملت ایران سخن می‌گوید؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 28مرداد) پارلمان در نطق پیش از دستور خود در سخنانی با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در طراحی کودتای 28 مرداد، گفت: امروز هم این مکر و فسون امپریالیستی به شکل دیگری در مسئله هسته‌ای و قدرت دفاعی و تأثیرگذاری منطقه‌ای ایران دیده می‌شود؛ آمریکایی‌ها در طراحی تحریم اقتصادی ایران با وقاحت، حمایت از آزادی‌ها، حقوق بشر، امنیت جهانی و منطقه‌‌‌ای را سخن می‌گویند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: شما با آن کارنامه سیاه کودتای 28 مرداد 1332 و ایجاد دیکتاتوری وابسته، با چه رویی از آزادی ملت ایران سخن می‌گویید؟ وقتی شما با سلاح‌های خود، تروریست‌‌ها را به جان ملت‌های منطقه انداخته‌اید، چگونه از امنیت منطقه و جهان حرف می‌زنید؟!

**نباید دچار نسیان تاریخی شویم

رئیس مجلس، هدف آمریکایی‌ها از تحریم‌ را، تسلط اقتصادی دانست و تصریح کرد: تلاش آنها برای ایران‌هراسی و تولید نگرانی در سایر کشورها برای چپاول اقتصادی آنان است که متأسفانه به دلیل ضعف فکری و وابستگی این کشورها، تا حد زیادی زمینه توفیق این چپاول را فراهم کردند و دیدید که آمریکا چگونه از کشورهای منطقه، اخاذی کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند دنیای امروز شبیه به صحنه بی‌خبری گذشته است، افزود: امروز رسانه‌ها نوعی توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی را ایجاد کردند که با چند مانور احمقانه و مکارانه، تفکر جامعه قابل تغییر نیست، اما باید هوشیار باشیم و دچار نسیان تاریخی نشویم. در لابه‌لای در و پنجره‌های زیبای سخن‌پراکنی، پشت صحنه‌های موذیانه آنان را رصد کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: ملت ایران در مقابل این دسائس، با دقت مسیر خود را ادامه می‌دهد و با وحدت و همدلی، تحت رهبری حضرت آیت‌اللله‌ خامنه‌ای دامة‌برکاته با ستمگران رخ به رخ خواهد شد. این مجاهدت اصیلی است که خداوند وعده پیروزی آن را داده است.