دشمن بزرگ نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صحبت های محمد جواد ظریف با این مضمون که به جای آنکه از امکاناتی که برجام به ما داده استفاده کنیم به بازی های سیاسی پرداخته ایم گفت: امروز که می بینند برجام اثر بخشی لازم را نداشته و پاسخی برای ملت ندارند مسئله را این گونه تعریف می کنند که بازی های سیاسی و تقابل ها باعث شد از ظرفیت برجام استفاده نشود.
محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با بیان اینکه سخنان دکتر ظریف مبنی بر این که اگر برجام نبود دلار چهار سال قبل به قیمت فعلی بود، صحت ندارد،گفت: ایشان نظر خودش را گفته و بعید می دانم که چنین مطلبی صحت داشته باشد، افزایش قیمت دلار به دلیل ضعف مدیریت ونوع تصمیم گیری و تدبیر دولتمردان است، کشوری که ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی دارد روز به روز باید ارزش پول ملی اش تقویت شود. وی افزود: این که ضعف ها را به حساب برجام می گذارند که اگر برجام نبود دلار چهار سال قبل به قیمت فعلی بود، درست نیست. اگر یک مدیر، شجاع، تصمیم گیر و با برنامه باشد و هوشمندانه عمل کند الان قیمت دلار باید چیزی حدود دو هزار تومان باشد.
نماینده مردم خمین با بیان این که چون برجام اثر بخشی لازم را نداشته حال می خواهند بگویند بازی های سیاسی باعث شده از ظرفیت برجام استفاده نشود، خاطر نشان کرد: ایشان نظرشان این است که چون عده ای به برجام انتقاد داشتند دیگر نتوانستند از مزایای آن استفاده کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز کرد: برجام را خیلی بزرگتر از آن چه که وجو.د داشت در فضای کشور تبلیغ کردند و امروز که می بینند 
برجام اثر بخشی لازم را نداشته و پاسخی برای ملت ندارند مسئله را این گونه تعریف می کنند که بازی های سیاسی و تقابل ها باعث شد از ظرفیت برجام استفاده نشود.
محمد ابراهیم رضایی با تاکید بر این که برجام کاملا دست دولت بوده است گفت: عده ای در حوزه رسانه یا جای دیگر حرفی زدند و انتقاد کردند حال این مسئله را برای اثربخشی برجام بهانه کرده اند در صورتی که برجام کاملا دست دولت بوده است، اگر راست می گویند در حوزه عمل باید به نتیجه می رساندند چرا که دولت حیثیتش به این امر گره خورده بود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم بیان داشت: امروز دیگر این حرف ها که بازی های 
سیاسی باعث شده از دستاوردهای برجام استفاده نشود قابل قبول نیست، شما که حیثیت دولتتان به برجام گره خورده بود باید از این ظرفیت خوب استفاده می کردید. مگر چه کسی یا کدام گروه برای استفاده از ظرفیت برجام مانع شده بود؟ چنین چیزی صحت ندارد.
وی با بیان این که کارشناسان تاثیر رفتار دشمنان بر اقتصاد را نهایتا 20 درصد می دانند، گفت: مردم همه واقف هستند که اثر بخش بودن دشمنی آمریکا و اسرائیل و دیگران چندان قوی نیست، کارشناسان این اثربخشی را نهایتا 20 درصد می دانند.نماینده مردم خمین در ادامه افزود: مشکلات موجود بر می گردد
به مدل اعمال مدیریت، تصمیم گیری های درست، استفاده از ظرفیت های داخلی و حمایت از تولید که از این ها محروم بودیم، به طور مثال عمل نکردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی و بسیاری از کارهایی که دولت می توانست انجام بدهد اما نداد و متاسفانه امروز دستش خالی است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان این که کم کاری و ضعف مدیریت است که به کشور آسیب وارد می کند تاکید کرد: مردم کاملا آگاه هستند که کشورشان ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی دارد و این کم کاری و ضعف مدیریت است که به کشور آسیب می زند و همه می دانند که دشمن بزرگ نیست، مگر اینکه بعضی از دولتمردان ما که محبوب آمریکا هستند می خواهند نقش آمریکا را در این زمینه بزرگ تر از حد واقع ببینند.