روحانی باید از مردم و نمایندگان عذرخواهی می‌کرد

صادق زیباکلام که انتظار داشته روحانی به سؤالات اقتصادی نمایندگان مردم، پاسخ سیاسی و فرافکنانه بدهد، نوشت:
اما عبدالله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به سایت انتخاب می‌گوید: درست است که کشور دچار بحران آب شده اما آقای رئیس‌جمهور با هر مصیبتی بود موفق شدند یک سطل حلبی پر از آب لوله‌کشی خنک، خالص و کاملا تمیز با خود به مجلس بیاورند و آن را با جسارت و شهامت کم‌نظیری ریختند بر سر همه امیدها و انتظاراتی که پیرامون حرف زدن ایشان ماه‌هاست به‌وجود آمده.
او البته توضیح نداده که روحانی درباره سؤال بر سر تورم، سوءمدیریت ارزی، قاچاق، بیکاری و از این قبیل، چه جواب دیگری باید می‌داده است.
روحانی باید صادقانه و شجاعانه از مردم و نمایندگان عذرخواهی می‌کرد که من به توصیه دلسوزان اقتصادی توجه نکردم. همه در این 5 سال خطاب به روحانی می‌گفتند، تیم اقتصادی ناهماهنگ است و بسیاری معتقد بودند که اگر برای برون‌رفت از رکود اقتصادی، کار جدی نشود و فقط سعی و تلاش متمرکز بر کنترل نرخ تورم شود، عملا یک روز این زخم کهنه، سر باز خواهد کرد.
وی تاکید کرد: روحانی و تیم اقتصاد‌ی‌اش و بالاخص سازمان برنامه بودجه به گواه اقتصاددانان فعالیت اقتصادی تاثیرگذار و صحیح نداشته‌اند. فردی به ریاست سازمان برنامه و بودجه گمارده شده که الفبای اقتصاد را نمی‌داند و حتی نصیحت اقتصاددانان را هم گوش نمی‌دهد.
مدیرعامل اسبق ایرنا با اشاره به لطمات رویکرد فعلی روحانی به بزرگان اصلاحات و اعتدال که همواره از او حمایت کرده‌اند، گفت: من معتقدم روحانی سرمایه بسیار عظیمی را از دست داد.
در همین حال شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت به «امتداد» گفت: اشتباه روحانی این بود که هیچ انتقادی را به طور مشخص نپذیرفت و همه را توجیه کرد. او باید می‌پذیرفت که در فروش ارز به نرخ 4200 تومان برای همه نیازها دولت دچار اشتباه محاسباتی شده است.