خط و نشان ازتش برای دشمنان این مرز و بوم

همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»؛

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

تلاقی عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات منا الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود.

دوران دفاع مقدس، تداعی کننده استواری کشوری است که با فرهنگ عاشورایی خود مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان، ایستاد و با دست‌های خالی اما با تکیه بر مردم ولایتمدار و مدافع دین و وطن‌ به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است.

دوران هشت سال دفاع مقدس، به منزله اقیانوس عظیم و ژرفی است و شهیدان والامقام و رزمندگان بصیر میهن اسلامی ایران همچون مرواریدهایی پرتلالو بر تارک دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های سر به فلک کشیده غرب کشور می‌درخشند.

رشادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و افتخار، ضمن ارتقاء معنویت و اعتماد به نفس، بستری برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، علمی و عمرانی، بر اساس دستاوردها و آزموده‌های دوران دفاع مقدس فراهم آورد که ثمره‌اش در حوزه دفاعی و نظامی، ساخت تجهیزاتی پیشرفته مانند انواع شناورها، تانک‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌ها به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خودانکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می‌تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد.

دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به دشمنان این مرز و بوم یادآور می شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت شریف ایران با استعانت از آیه « أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ » با اقتدار عمل خواهد کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروی انتظامی به تأسی از شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس، در شرایط فعلی کشور بی‌تابی خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی کل قوا ابراز می‌دارد.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، این هفته را به فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، ملت غیور ایران به ویژه جانبازان،آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون ملت بزرگوار ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.»