پورابراهیمی: مجلس ذره‌ای از منافع مردم کوتاه نمی‌آید

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم عزادار حسینی روستای فرح آباد کرمان با تسلیت ایان شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: بعد از شهادت حضرت علی (ع) جریانی در ممالک اسلامی برای حذف تفکر شیعه از جامعه اسلامی به راه افتاد که امروز هم در شرایط کنونی به شکلی بروز و نمود دارد.

وی با بیان اینکه، دشمنان اسلام امروز هم حذف فیزیکی و هم فکری و اندیشی تفکر شیعه را در دست دارند، گفت: همزمان با به راه انداختن یک جریان فکری در دنیا علیه تفکر شیعه، ده‌ها سایت و رسانه خارجی دست به دست هم دادند تا جوانان ما را از تفکر شیعه جدا کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: با ایجاد تشکیک در فکر و ذهن و ایجاد مسائل شبهه دار جوانان ما را به سمتی هدایت می‌کنند که مبانی و اعتقاداتشان به تفکر شیعه دور شده و به تدریج آن‌ها را از مسیر اصلی که اعتقاداتشان است به سمت دیگری هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در کنار تغییر در تفکر، تغییر در جغرافیا و حذف عملی و عینی شیعیان هم در دستور کار دارند، جریان داعش را تشکیل در سوریه تشکیل دادند که به سوی عراق گسترش و جنایت‌های وحشیانه‌ای انجام دادند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان امروز در مقابله با تفکر شیعه تمام توان خود را به کار گرفته و در سوریه و عراق امکاناتی علیه تفکر شیعه به راه انداخته و اخیرا هم سوال در جوانان ما ایجاد می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران این مسیر را می‌رود عنوان کرد: جنگ تحمیلی، تحریک گروهک‌ها و بسیاری از مسائل دیگر به حمایت از وهابی‌ها و آمریکا انجام می‌شود و هیچ ابایی از آن هم ندارند، اما جایی این پرسش است که چرا نگران هستند و این چنین اقداماتی انجام می‌دهند، مگر جمهوری اسلامی چه اقدامی کرده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند باید با آمریکا مذاکره و ارتباط داشت، گفت: اوج جریان مذاکرات ما با آمریکایی‌ها در برجام بود. جمهوری اسلامی فقط برای حل مشکلات اقتصادی مردم وارد مذاکرات شد، اما آن‌ها به پیمانشان عمل نکردند.

وی ابراز داشت: چگونه با کشوری که اوج جریان استکباری است و شخصی مثل ترامپ در راس آن قرار دارد، وارد مذاکره شویم؟

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه عصبانیت عربستان و صهیونیست‌ها و وهابی‌ها به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران پرچم ولایت حضرت علی (ع) و اولاد ایشان را با افتخار برافراشته کرده است ادامه داد: مخالفت و جنگ عربستان با یمن و کشتار کودکان و زنان و مردان این کشور به این دلیل است که شیعیان یمن بعد از سال‌ها برای مولای خود حضرت علی (ع) شادی به پا کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلیل مخالفت با تفکر شیعه به واسطه تاثیرپذیری شیعیان از پیام عاشورا یعنی عدم پذیرش ذلت است افزود: کسی که زیر بیرق امام حسین (ع) می‌رود، تفکر ایشان را دارد که با تفکر آمریکایی‌ها در تضاد است و آمریکا نمی‌تواند با این مسئله کنار بیاید و می‌خواهد جوانان ما را از امام حسین (ع) جدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن گمان کرده که می‌تواند با پیاده کردن جریان اقتصادی در کشور مردم ما را در کنار آمریکایی‌ها قرار دهد تا علیه مسولان نظام موضع بگیرند، اما این خواب آشفته دشمن تعبیر نخواهد شد.

پورابراهیمی افزود: البته مسئولان هم باید اشکالات را پاسخ دهند، رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باید پاسخ مشکلات ایجاد شده را بدهند و مجلس ذره‌ای از مسائل اقتصادی و منافع مردم کوتاه نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید تعهدات خود را انجام دهد، تصریح کرد: سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا آغاز اقدامات ما در مجلس بود و با احدی تعارف نداریم، نظام و رهبری اولویت ما هستند و اگر دولت به هر دلیل با مشکلات اقتصادی با کوتاهی و سهل انگاری و اشکالات فاحش برخورد کند، حتما مجلس در برابر آن می‌ایستد.

پورابراهیمی گفت: به فضل الهی و دعای مردم و علاقمندان خاندان اهلبیت (ع) از این گردنه اقتصادی عبور کرده و ارادت و محبیت به اهلبیت (ع) را هر سال فزون‌تر می‌کنیم.