حامیان برجام باید در سازمان ملل گام موثری بردارند

مرتضی صفاری نطنزی با یادآوری نشست وزرای خارجه ایران و 4+1 در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره برجام، گفت: تامین منافع ملی جمهوری اسلامی در برجام یا بیرون از برجام اهمیت بسیار دارد، ایران برجام را با هدف تامین منافع دنبال می‌کند لذا در صورتی که این چارچوب، منافع را حفظ کند همچنان پایبند خواهیم ماند.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که برجام پاسخگوی منافع جمهوری اسلامی ایران نباشد، هیچ لزومی ندارد که ما نسبت به آن متعهد باقی بمانیم.

برجام محفلی برای تامین منافع ایران/ اعضای دایم شورای امنیت جز آمریکا حامی توافق هسته‌ای با ایران هستند

وی افزود: در شرایطی که اعضای دایم شورای امنیت جز آمریکا از حفظ برجام حمایت کردند و اروپایی‌ها نیز مُصِر به حفظ آن هستند، به نظر ادامه برجام می‌تواند محفلی برای تامین منافع ملی ایران در خارج از کشور ایجاد کند و به تقویت روابط ایران و اروپا و سایر کشورهای دنیا کمک کند.

حامیان برجام در مجمع عمومی سازمان ملل باید گام موثری بردارند

صفاری نطنزی یادآور شد: با توجه به اینکه آمریکا به دنبال برهم زدن روابط ایران و دیگر کشورها است، برجام می‌تواند محلی برای پیگیری منافع ایران و حفظ روابط با سایر مناطق دنیا باشد بنابراین برجام می‌تواند مفید واقع شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اجماع یا صدور بیانیه در نشست وزرای خارجه ایران و 4+1 در سازمان ملل درباره برجام نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد به خصوص اینکه جبهه حامی برجام نسبتا قوی و پرتعداد است از این رو در مجمع عمومی می‌توانیم حرکت جدی را شاهد باشیم.