دولت نمی‌خواهد درباره دریافت کنندگان ارز شفاف عمل کند

محمدحسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک سری از اطلاعات اعلام نمی‌شود؛ چون به نفع کشور نیست. مثلاً ما نمی‌خواهیم بیگانگان بدانند منابع تأمین داروی کشور چه شرکت‌ها و اشخاصی هستند.
وی ادامه داد: مسلماً تعداد قابل توجهی نورچشمی هم وجود داشته‌اند که ارز به جای بخش تولید، به آنها تعلق گرفته و میزان قابل توجهی سود بادآورده نصیب آنان کرده است.
حسن‌نژاد با تصریح به اینکه از دید دولت، مردم و نمایندگان محرم نیستند، گفت: وقتی کسی خود را به خواب بزند، نمی‌توان او را از خواب بیدار کرد. دولت قصد ندارد شفاف کار کند و گمان می‌کنم در این سال‌ها همه این را دریافته‌اند. دولت برخلاف شعارهایی که می‌دهد شفاف کار نمی‌کند و ملت نامحرم هستند؛ نه تنها ملت نامحرمند، نمایندگان آنان نیز نامحرم هستند و هیچ اطلاعاتی در مورد اسامی و هویت دریافت کنندگان ارز دولتی ندارند.
به گزارش ایلنا، دولت در تاریخ 21 فروردین ماه سال جاری واردکنندگان را مشمول دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی کرد. توجه به اینکه هیچ اولویت‌بندی برای تخصیص ارز به واردکنندگان وجود نداشت و از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار آزاد هر روز با این نرخ فاصله گرفته و تا دو برابر هم پیش رفت، فضایی برای رانت و رانت‌خواری به وجود آمد.