جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

سردار علی فضلی ظهر امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با محوریت شهدای شهرستان بیجار که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مسوولان لشکری و کشوری در سالن ۹ دی سپاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال مقدس، به رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: رشادت‌های رزمندگان و شهدای دیار شهیدپرور کردستان به ویژه شهدای بیجار گروس امنیت استان کردستان را پایدار کرده است.

وی عنوان کرد: تمام هدف شمنان و معاندان ایران اسلامی از گذشته تاکنون تجزیه خاک پاک میهنمان است.

سردار فضلی با اشاره به هجمه گروهک‌های ضدانقلاب در اوایل انقلاب در کردستان، بیان کرد: اگر هوشیاری و تدبیر رزمندگان دیار شهیدپرور کردستان نبود اکنون کردستانی به این معنای بلند و پرآوازه وجود نداشت.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور به یاری مردم کردستان شتافتند و خود را جزئی از مردمان این دیار دانسته و داوطلبانه به منطقه غرب کشور اعزام می‌شدند.

پیروزی در عملیات والفجر۴ ماحصل اتحاد نیرو‌های مسلح بود

وی با اشاره به دوران اشغال برخی شهر‌های استان کردستان توسط گروهک‌های ضدانقلاب، گفت: مردم و رزمندگان بیجاری با رشادت‌هایشان ضدانقلاب را برای همیشه پشیمان کردند و اجازه رخنه و نفوذ آنان به خاک پاک میهن اسلامی ندادند.

این مقام مسوول به حمله ضدانقلاب در سال ۶۱ به شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: رزمندگان غیور این دیار توانستند در آن زمان با دفاع جانانه و هوشیاری از دیار خود دفاع کردند و در عملیات والفجر ۴ توانستند ۱۸ تن از این معاندان را به درک واصل کنند.

به گفته فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، پیروزی در این عملیات ماحصل اتحاد نیرو‌های مسلح ارتش و سپاه و رشادت رزمندگان بود.

سردار فضلی ادامه داد: امروز شهرستان بیجار با تقدیم ۴۵۰ شهید والامقام، ۷۰۵ جانباز و ۶۳ آزاده اکنون به عنوان نگینی در ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با بیان اینکه اقتدار و صلابت شهرستان بیجار ماحصل رشادت رزمندگان و تقدیم شهدا به انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: چاپ بیش از ده‌ها جلد کتاب در خصوص عملیات والفجر ۴ مصداق بارز فتوحات سپاه انقلاب اسلامی در این عملیات گسترده است.

جبهه مقاومت ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

سردار فضلی با یادآوری تشکیل جبهه مقامت در سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورها، بیان کرد: امروز فرهنگ ماندگار فرزندان دفاع مقدس است که موجب برکات ارزنده‌ای شده است و امروز این فرهنگ غنی به جبهه مقاومت رسیده و این جبهه نشأت گرفته از فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس ایران اسلامی است.

وی به همجمه‌های معاندان، تکفیری‌ها و داعشی‌ها و سران استکبار و در رأس آنها، آمریکا اشاره کرد و با عنوان این موضوع که تمام دشمنی معاندان علیه اسلام است، بیان کرد: این معاندان اسلام برای دشمنی و مقابله با دین مبین اسلام آمده‌اند و در صدد ضربه‌زدن به دین اسلام هستند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، گفت: این یادواره‌ها و اجلاسیه و کنگره‌ها فقط یک هدف و یک پیام دارد و آن پیام وحدت و برادری مسان مسلمانان است.

سردار فضلی با بیان اینکه دشمن وحدت مسلمانان را نشانه گرفته است گفت: دشمن می‌خواهد میان علمای شیعه و سنی اخلاف بیفکند و ما باید آگاه باشیم و فریب اینگونه فتنه‌ها رانخوریم.

وی با با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «عزیزان من هر شب به دشمن شبیخون بزنید و خواب را از چشم دشمنان بگیرید و به دشمن امان ندهید» گفت: این تاکتیک و راهبرد باید راهبردی همیشگی برای ما باشد و صرفا مربوط به دوران دفاع مقدس نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کردستان بحق سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است و باید این مهم به عنوان فرهنگی ناب نه تنها در ایران بلکه به اقصی نقاط جهان انتقال داده شود.

در پایان این اجلاسیه، از کتاب وصیت‌نامه ۸۳ شهید بیجاری به قلم علی کلوندی رونمایی و از خانواده‌های شهدا تقدیر شد.