سیطره دولت بر تامین اجتماعی باید کاهش یابد/ سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت سیاسی دولت

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین نصرا... پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، گفت: دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است و به دلیل ندادن پول سازمان از طرف دولت، این سازمان قادر نیست تا تکالیف و وظایف قانونی حود را به درستی انجام دهد.

وی یکی از این تکالیف را همسان سازی حقوق بازنشستگان ذکر کرد و افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی این تکلیف قانونی خود را انجام نمی دهد و از طرف دیگر نمی توان این سازمان را الزام کرد تا طبق قانون عمل کند چون می گویند دولت حقوق ما را نمی دهد و ما از نجام تکالیف ناتوان هستیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: وقتی دولت وظایف خود را در قبال این سازمان انجام نمی دهد، در حق کارگران اجحاف می شود و این قشر عزیز و زحمتکش از کمترین حقوق برخوارد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر با تاکید بر اینکه متاسفانه مدیریت تامین اجتماعی در دست صاحبان اصلی اش نیست، تصریح کرد: صاحبان اصلی این سازمان کارگران و همه کسانی که ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند، هستند اما متاسفانه نه تنها در مدیریت این سازمان نقشی ندارند بلکه در تصمیماتی که گرفته می شود، حقوق آنها دیده نمی شود.

وی با اشاره به دخالت دولت در مدیریت این سازمان گفت: متاسفانه دولتمردان نه تنها دخالت هایی در مدیریت این سازمان دارند بلکه آنرا حیاط خلوت خود برای تعقیب اهداف و فعالیت های سیاسی می دانند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: باید سیطره دولت بر سازمان تامین اجتماعی کاهش یابد.