رئیسی: به فضل خدا نظام تحریم‌ها برهم ریخت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وقتی تحریم‌ها بر ملت ایران تحمیل شد، عده‌ای گفتند چگونه می‌توانیم در برابر تحریم‌ها دوام بیاوریم و زندگی کنیم؟ اما به فضل خدا نظام تحریم‌ها برهم ریخت و ملت ایران با عزت و افتخار و با تدبیر اقتصاد مقاومتی و روحیه‌ای که دارد، کشور را اداره کرد و در برابر استکبار جهانی کوتاه نیامد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان 13 آبان استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 13 آبان در خاطره ملت بزرگ ایران حوادثی را به یاد می‌آورد که هر کدام از این حوادث نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت با استکبار و یادآور جان فشانی، ایثار و رشادت‌های جوانان، نوجوانان، مردان و زنانی است که برای مقابله با استکبار خون آن ریخته شد و درس ایثار و مقاومت را به ما آموختند. 

وی افزود: اگر انسان براساس خود محوری دیگران را به خود دعوت کند و خود را برتر از دیگران بداند دارای روحیه استکباری و خود بزرگ بینی است؛ در قرآن نشانه‌هایی از ابلیس به عنوان انسان خودبین وجود دارد و فرعون به عنوان چهره خودخواه، مستکبر و نماد انسان خود بزرگ‌بین معرفی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این روحیه، سخت مورد مذمت قرآن است و صف باطل گرایان را معرفی می‌کند و از خلقت آدم تا عالم، جبهه و صف حق و باطل در مقابل هم قرار داشته و دارد و انسان باید حق را بشناسد و بر حق‌داری پا فشاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: علاج همه کارها توجه به خدا، خدا‌محوری و خدا‌خواهی است و اگر انسان به خدا بیاندیشد و برای خدا فکر کند برای او بهترین‌ها رقم می‌خورد. انقلاب اسلامی پرچم توحیدی را بر افراشت و مردم را دعوت به خدا کرد و اساس این نهضت بر‌اساس عبودیت خدا، رها شدن انسان از بندگی همه مستکبران و قانون خدا را بر خود واجب دانستن است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امام راحل سال 42 در برابر همه مستکبران ایستاد و او را به جرم حق‌خواهی تبعیت کردند و 13 آبان سال 43 نیز خاطره‌ای در ذهن ملت ایران ماندگار شد که دانش‌آموزان بر‌اساس خداخواهی و نفی استکبار به میدان آمد و مرگ بر مستکبران سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر 13 آبان نبود توطئه‌ها سبب می‌شد با توطئه‌های دیگری مواجه شویم و باید پرسید آیا با رفتن به لانه جاسوسی و گرفتن جاسوسان توطئه استکبار تمام شد و خود بزرگ‌بینی آنان پایان یافت؟ نه می‌بینیم که همچنان توطئه کردند و جنگ تحمیلی راه انداختند.

وی افزود: دشمنان جنگ سخت را ارزیابی کردند و دیدند پر هزینه است به سراغ جنگ نرم رفتند و با امپراتوری خبری، حرکت‌های زیادی در حوزه نرم افزاری آغاز کردند تا ایمان و باور ملت را هدف قرار دهند.

نماینده مردم استان خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: راه سوم استکبار جهانی برای فشار آوردن بر ملت ایران تلفیقی از جنگ سخت و نرم است و ‌با فشار اقتصادی، روانی و رسانه‌ای می‌خواهند ملت ایران را در اهداف بزرگشان دچار یأس کنند اما غافل از اینکه ملت ایران با تجربه 40 ساله در همه صحنه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه 7 هزار دلار در مناطق مختلف هزینه کرده اما در نهایت چیزی نصیب‌شان نشده است، افزود: به برکت خون شهدا ملت‌های مسلمان بیدار شدند تا از جامعه جهل زدوده شود و جامعه قدرت و تعقل پیدا کند و در واقع یکی از جلوه‌های عاشورا، انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی اظهار داشت: راهپیمایی عظیم و مثال‌زدنی اربعین در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود و 15 میلیون نفر جمع می‌شوند و لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند و این بیداری به برکت خون شهدا ایجاد شده است.

نماینده مردم استان خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی تحریم‌ها بر ملت ایران تحمیل شد، عده‌ای گفتند چگونه می‌توانیم در برابر تحریم‌ها دوام بیاوریم و زندگی کنیم؟ اما به فضل خدا نظام تحریم‌ها برهم ریخت و ملت ایران با عزت و افتخار و با تدبیر اقتصاد مقاومتی و روحیه‌ای که دارد، کشور را اداره کرد و در برابر استکبار جهانی کوتاه نیامد.

وی گفت: با اتکا به خدا و با نیروی انسانی باید چشم را از بیگانه برید و چشم به توانایی ملت ایران داشت. در این روز ملی که روز بسیار مهمی در تاریخ مبارزات ملی ایران است مقاومت و ایستادگی تنها راهکار در برابر دشمن است چون کوتاه‌آمدن در برابر دشمن او را نه تنها به عقب وا نمی‌دارد بلکه مصمم‌تر می‌کند و هرجا ایستادیم و مقاومت کردیم از عرصه پیشرفت دشمن جلوگیری شده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در 13 آبان با شهدا پیمان می‌بندیم که در ایستادگی تردید نکنیم و راه مبارزه ایستادگی در برابر ظلم دشمن را از امام حسین(ع) آموختیم و اگر ملت ایران می‌‌گویند هرگز تسلیم دشمن نمی‌شوند این‌ها همه درس از امام حسین (ع) است.