سرمقاله روزنامه های امروز/ نمایش تحریم در دوره افول تحریم ها

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

به خانه خوبان نزدیک شده‌اید

خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌‌اند، وعده داده که حتماً آنان را در این سرزمین جانشین خود قرار دهد؛ همانگونه که کسانی را که پیش از آنان بودند جانشین خود قرار داد، و آن دینی را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند، و بیمشان را به ایمنی مبدل گرداند، تا مرا عبادت کنند و چیزی را با من شریک نگردانند.

نمایش تحریم در دوره افول تحریم ها

شاید کمتر کسی مخالف این باشد که تحریم ها اساسا تاثیر منفی بر اقتصاد و زندگی مردم خواهدداشت اما آن چه اکنون و پس از اعلام دور جدید تحریم های آمریکا علیه کشورمان به ویژه از سوی برخی رسانه ها و دولتمردان واشنگتن تصویر می شود، کاریکاتوری بسیار غیرواقعی از این موضوع است .

چرا آمریکا کدخدا نیست؟!

گذر زمان، بزرگ‌ترین قاضی درباره همه چیز است. زمان، معماهای آینده را می‌شکافد و حقایق پنهان را پیش چشم همگان قرار می‌دهد. اینکه اما قدرت آمریکا رو به افول است، برای هر کسی که اندک‌ شناختی از مناسبات بین‌المللی در چند دهه اخیر داشته باشد، روشن است و برای فهم آن، نیازمند گذر زمان تازه‌ای نیستیم! کسانی اما در اینجا به بت‌سازی از آمریکا و «حی لایموت» بودن این قدرت شیطانی به سختی ایمان دارند.

کاپیتولاسیون پولی و مالی

مقام معظم رهبری در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون‌های جهانی با رعایت منافع و مصالح ملی، دقت‌های ویژه‌ای را به دستگاه‌ قانون‌گذاری کشور گوشزد کردند. در مورد "اف‌ای‌تی‌اف" مشخصا آن را موکول به فرآیند قانون‌گذاری در کشور کردند.