اگر انتخابات 92 تکرار شود باز به روحانی رأی می‌دهم

علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: 5 سال خیلی زود گذشت و خوشحالم که با آقای جهانگیری آمدم و با او هم می‌روم حالا که وزیر نیستم یادداشتی از جهانگیری می‌نویسم چرا که سنگ زیرینش دوران تلخی را می‌گذراند و سرمایه اجتماعی خود را به میدان آورده و در دنیای پر از تهمت، شایعه و هُل دادن ایستاده است. 

وی ادامه داد: گاهی فقدان دولت‌ها و برخی‌ آدم‌ها قابل اندازه‌گیری نیست. شهدایی مثل بهشتی و مطهری رفتند که اکنون نبودشان قابل اندازه‌گیری نیست و تاثیرات بلندمدت دارد و چنانچه انتخابات 92 باشد باز هم به روحانی رای می‌دهم، بنده بخشی از دولت هستم و خیلی  اشکالات وجود داشته اما نیت و قصد بدی نداشته‌ایم دلمان می خواسته وضع مردم بهتر شود. 

وزیر سابق رفاه گفت: هر چه در چنته داشته‌ام گذاشته‌ام گاهی می‌بینم وضع بد است اما می‌دانم از این شرایط عبور می‌کنیم و جامعه به ثبات خواهد رسید. 

وی با ابراز خرسندی از آمدن شریعتمداری به عنوان وزیر جدید رفاه، گفت: محمد شریعتمداری رفیق 40 ساله‌ام است ما با هم خاطرات صف و ستاد داریم من در صف و او در ستاد بوده که معمولا دعوایمان می‌شد تا قدری امکانات از او بگیرم اما حداقل خوشحالم که نمی‌تواند بگوید قبلی خراب کرده چون رفیق من است. 

ربیعی گفت: می‌گویند سه پاکت هر فردی که می‌آید دارد پاکت اول که 6 ماهی است که بررسی می‌کند، پاکت دوم شستن گندهای مدیر قبلی است و پاکت سوم می‌گویند برو. اما الان شریعتمداری هیچکدام از پاکت‌ها را نمی‌تواند باز کند چون که من رفیقش هستم. 

وی خطاب به همکاران گذشته‌اش گفت: ما علاوه بر بحران‌های آب‌، خاک، محیط زیست و نقدینگی که خیلی هم به ما مرتبط نبوده دارای شرایط خاصی بوده‌ایم صندوق‌هایی که مدیریت آن اکنون با این وزارتخانه است 17 صندوق را شامل می‌شویم که اگر نتوانیم اصلاحات سخت و دردناک بکنیم ممکن است نظام را تحت مخاطره قرار دهد. 

وی با اشاره به تحولات عظیم اجتماعی به عنوان یکی دیگر از شرایط اساسی حال حاضر گفت: چه حق سازمانی ما باشد یا نه وظیفه ما است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کنیم. بار تحولات در معاونت رفاهی و بهزیستی است چرا که بسیاری از تحولات در لایه‌های پایین جامعه رخ می‌دهد و ارزش‌ها جای دیگری است و این وزراتخانه مسئولیت تحولات اجتماعی و جمعیتی را دارد. 

ربیعی تصریح کرد: ما با انقلاب جمعیتی در آستانه سال 3 هزار قرار گرفته‌ایم و انقلاب جمعیتی زیر پایه تحولات سیاسی است و شما مسئولان هستید و ما هم ناچاریم مسئول بیکاری و اشتغال باشیم و این عَلَم را برداشته‌ایم. 

وزیر سابق رفاه گفت: بیکاری وجود دارد و آثار سیاست‌های تحریم بر این وزارتخانه است. وزارت رفاه سخنگوی فقرا و گروه‌های خاموش است و در تحولات طبقات پایین هستند که بی‌پناه می‌مانند. 

وی افزود: اینجا وزارتخانه‌ای است که پناه کارگران با حقوق 2 میلیون و بازنشستگان با حقوق یک میلیون و 500تومان است، پناه زنان سرپرست خانوار، معلولانی که نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند و پناه یتیمانی است که سالی 3 هزار نفر خروجی این یتیمان است. 

ربیعی با اشاره به اینکه در فقر مهارتی اکنون صاحب سبک شده‌ایم گفت: 80 هزار کودک به تحصیل بازگشته‌اند، مسکن اجتماعی و حمایتی را به جلو برده‌ایم. 

وزیر سابق رفاه گفت: در فقر درمان که روزهای سخت زندگی من بوده و با طرح تحول سلامت گره خورده است مهمترین کاری شد که بیمه شدن 11 میلیون فقیر حاشیه‌نشین بوده و اکنون می‌خواهم که حمایت شوند و آنها از چرخه حمایت حذف نشوند چرا که فقط شاید بشود 3-2 میلیون نفر از آنها را جابجا کرد. 

وی با اشاره به وجود ذی‌نفعان من غیرحق در جامعه گفت: امان از این افراد. بنده دوستان مارکسیست زیادی دارم دوستی داشتم که از او پرسیدیم مکتب مارکسیست چه دارد که اینگونه دنبالش هستید و او گفت بر سر ایدئولوژی‌ها بحث کرده و آنها را می‌نویسیم اما در اینجا ذی‌نفعان من غیر حق ایدئولوژی می‌نویسند و امضا جمع می‌کنند آقای شریعمتداری مراقب خود باشید. 

ربیعی گفت: از وزارتخانه جدا نمی‌شوم سال 56 که جلوی این وزراتخانه آمدم و ژاندارمری مرا گرفت همین جا بودم و در همین وزارتخانه همسرم را دیدم و در سال 58 عضو جامعه اشتغال کارگران بوده‌ام و پس از این نیز در کنار شما هستم. این وزارتخانه، خانه ما بوده و خوشحالم پایه‌گذار تشکیلات کارگری بوده‌ام.

وی گفت: خدایا شاهد باش هرچه بلد بودم انجام دادم، اشتباه هم کرده‌ام اما از خروارها عسل یک انگشت به آن نزدم و هر چه در توان داشته‌ام به کار گرفته و اگر هم اشتباهی سر زده فکر کرده‌ام درست کار کرد‌ه‌ام.