"ظریف" مدارک مربوط به پولشویی در کشور را به دستگا‌های ذی ربط دهد

حجت‌‌الاسلام مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر پولشویی گسترده در ایران گفت: اینگونه حرکات از آقای ظریف مسبوقه به سابقه است.

وی با بیان اینکه ما فراتر از یک خبط و خطا به اظهارات وزیر امور خارجه نگاه می‌کنیم، ادامه داد: اگر ظریف ادعا، شناخت و یا اطلاعاتی در زمینه پولشویی در کشور دارد، باید در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار دهد تا درستی یا نادرست این موضوع اثبات شود.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه اگر آقای ظریف اطلاعاتی در این زمینه نداشته و این مباحث را مطرح کرده باید از وی پرسید چرا به اعتماد عمومی خدشه وارد کرده است، افزود: نباید ذهن مردم را با آدرس‌های غلط نسبت به دستگاه‌های مختلف مخدوش کرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آقای ظریف در ایام داغ مذاکرات برجام اظهار داشت که "آمریکا قادر است با 2 موشک تمام سیستم دفاعی کشورمان را از کار بیندازد"، اضافه کرد: دشمن به راحتی از این جمله آقای ظریف سوءاستفاده کرد، وزیر امور خارجه کشورمان چه بخواهد، چه نخواهد، چه عالمانه و چه عامدانه حرف‌هایی می‌زند که باعث سوء استفاده دشمنان می‌شود.

ذوالنور تصریح کرد: در شرایطی که بحث داغ مذاکرات با اروپایی‌ها برای ادامه برجام ادامه دارد و به دنبال ایجاد کانال مالی با اروپایی‌ها هستیم، قطعاً اظهار نظراتی همچون وجود پولشویی گسترده در کشور به نفع کشور نیست و اروپایی‌ها را به ما بدبین و در مذاکرات دست ما را خالی می‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید از آقای ظریف بخواهند مدارکی که دال بر اثبات ادعای خود را ارائه کند تا شبهاتی که پیش آمده برطرف شود.