بدهکاری 150 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

گروه سیاسی- سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به 150 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: طبق قانون بودجه 97 ، دولت موظف شده که 50 درصد بدهی خود را در سال جاری چپرداخت کند اما هنوز این بدهی پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هر روز بر میزان بدهی دولت به این سازمان افزوده می شود، تصریح کرد: چرا دولت به خاطر این بدهی سنگین هیچ جریمه ای نمی شود اما یک کارفرما که برای چند نفر شغل ایجاد می کند باید جریمه شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولت مقصر کارهای زمین مانده سازمان تامین اجتماعی است، افزود: یکی از این کارها همسان سازی حقوق بازنشستگان است که در قانون تصریح شده اما مسئولین سازمان نداشتن اعتبار و بدهی دولت را دلیل اجرا نشدن این قانون ذکر می کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه دولت باید بدهی های خود را به این سازمان پرداخت کند، افزود: پول سازمان تامین اجتماعی از حقوق کارگران و بازنشستگان است و دولت نباید به دنبال تضییع حقوق این قشر باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دولت بجای حمایت از اقشار کم درآمد، کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی به فکر کسب درآمد از این افراد است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: بازنشستگان در صورت حضور در کارگاهی در گذشته نیاز به بیمه شدن و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما وجود نداشت اما اخیرا و چند سالی می شود که طبق بخشنامه ها بازنشسته هایی که دوباره مشغول به کار شده اند باید حق بیمه پرداخت کنند و این در حالی است که هیچ خدماتی تامین اجتماعی نمی دهد.

نقوی حسینی گفت: دولت بجای خدمت به این اقشار، در پی سخت کردن شرایط کار و زندگی آنهاست.