مصلحی: راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها در قرآن موجود است

حجت الاسلام حیدر مصلحی بعدازظهر چهارشنبه در یادواره ۴۶ شهید طلبه و روحانی غرب استان گیلان با محوریت آیت الله بهجت که در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد، اظهارکرد: یادواره شهدا یعنی نگاه به گذشته، شناسایی عوامل شهادت و تأثیرگذاری آن در آینده جامعه است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه امروز کشورهای غربی مدعی پیشرفت در علوم مختلف در برابر کشورهای اسلامی هستند، افزود: آنچه که امروز در اروپا و آمریکا به عنوان پیشرفت علمی رخ داده تکرار علوم به دست آمده در اسلام است.

وی با اشاره به کتاب «خاطرات همفر» مستشار انگلیسی، گفت: مطالعه این کتاب سبب  شده که با جایگاه علم در دنیای اسلام و دنیای امروز آشنا شویم.

وی با اشاره به اینکه این مستشار انگلیسی در کتاب خاطرات خود بیان می کنید که در خانه‌های مسلمانان سرمایه‌ای بزرگی وجود دارد که مسلمانان خود از این سرمایه غافل هستند، بیان کرد: با استخدام افرادی این سرمایه که همان کتاب بوده را جمع آوری کرده به اروپا منتقل کردیم. پیشرفت علمی امروز غرب برگرفته از همان سرمایه مسلمانان است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از دانشمندان ایرانی که امروز کتاب وی در دانشگاه‌های بزرگ جهان تدریس می شود «بوعلی سینا» است، تصریح کرد: کتاب قانون این دانشمند مرجع بسیاری از کتب علوم پزشکی در دنیا است.

راهکارهای مقابله با تحریم‌ها در قرآن موجود است

وی با اشاره به جایگاه ویژه تاریخ از دیدگاه دانشمندان اروپایی، اظهارکرد: بشر بدون توجه به تاریخ نمی تواند رشد و پیشرفت دقیق و حساب شده‌ای داشته باشد. امروز علم، فلسفه و موارد مربوط به تاریخ برای رسیدن به رشد و توسعه لازم و ضروری بوده و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام مصلحی به جایگاه تاریخ در قرآن و دین اسلام نیز اشاره کرد و افزود: قرآن، کتاب هدایت بشریت بوده و برای بن بست‌های زمان‌های مختلف زندگی بشر راهکار ارائه می کند. در قرآن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آیه فقط درباره ابعاد مختلف تاریخ اشاره شده است.

وی با بیان اینکه سوره یوسف تنها یک نمونه از این آیات است، گفت: از این سوره بیش از ۱۳۰ پیام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی می توان استخراج کرد.

وزیر سابق اطلاعات به تحریم‌های اقتصادی امروز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا نیز اشاره و تأکید کرد: راهکارهای مقابله با تحریم‌ها در قرآن موجود بوده که می توان با استفاده از این آیات تحریم‌های آمریکا را خنثی کرد.

وی با تأکید براینکه خداوند از بیان تاریخ در قرآن کریم به دنبال سه هدف است،افزود: تعلق، تجزیه و تحلیل و بررسی کردن ابعاد مختلف تاریخ، عبرت گرفتن در زندگی فردی و اجتماعی و حرکت احساسات بشری از جمله این اهداف است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته شاهد حوادث بسیار، ریزش‌ها و رویش‌های انقلابی در نظام مقدس اسلامی بوده ایم، گفت: در فتنه سال ۸۸ به فرموده مقام معظم رهبری هیچ شکی وجود نداشت سران فتنه و دشمنان نظام و انقلاب به دنبال براندازی بودند. در همان مقطع شاهد ریزش‌های بسیاری از انقلابیون بودیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بسیاری از ریزش‌ها را بیان کرده است، ادامه داد: یکی از مهم ترین عوامل چنین ریزش‌هایی عبرت نگرفتن از حوادث تاریخی است. 

وزیر سابق اطلاعات در ادامه یکی از عوامل استقبال رزمندگان از شهادت را حرکت در مسیر امام حسین(ع) و شهدای کربلا عنوان و بیان کرد: امروز دنیای بشری در اروپا و آمریکا به رغم سانسور رسانه‌ای سنگینی که در زمینه راهپیمایی اربعین دنبال شد، شاهد توجه اندیشمندان خود به حرکت عظیم معنوی و عوامل آن هستند.

وی با تأکید براینکه امروز امام حسین در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا به یک الگوی کامل برای مردم تبدیل شده است، تصریح‌کرد: بسیاری از آزادی‌خواهان دنیا نیز نهضت خود را با تاسی از عاشورای امام حسین(ع) پایه‌ریزی کرده اند.

انقلاب اسلامی علت فروپاشی نظام سلطه آمریکا

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فروپاشی نظام آمریکا در سال‌های آینده، افزود: نظام سرمایه داری آمریکا با طراحی‌هایی که برای دوشیدن کشورهای دیگر انجام می دهد برای بقای خود تلاش کرده تا همچنان بر مسند قدرت باشد. ۱۴ میلیون مقاله درباره این موضوع در آمریکا نوشته شده و به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در اکثر این مقالات منشأ فروپاشی نظام آمریکا انقلاب اسلامی ایران بیان شده است، گفت: امروز اسلام در دنیای بشری که امام راحل شعار آن را سرداد و این انقلاب را براساس آن پایه‌ریزی کرد در حال فتح عرصه‌های مختلف در دنیای استعمار است.

وزیر سابق اطلاعات به توطئه‌ها و نقشه های مختلف استکبارجهانی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اشاره و بیان کرد: ایجاد گروه‌های تروریستی، داعش و جنگ‌های نیابتی تنها بخشی از این توطئه ها برای نمایش چهره خشن از اسلام در جهان است. 

وی در پایان تأکید کرد: برای مقابله با هجمه های دشمن باید به تاریخ، مسیر شهدا و هدف فلسفه قیام امام حسین(ع) توجه کرد.