سرمقاله روزنامه های امروز/ وقتی 25 تریلی با بارش گم می‌شود!

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

وقتی 25 تریلی با بارش گم می‌شود!

مفاسد مالی قدمتی به عمر سودجویی و افزون‌طلبی بشر دارد و حکایت امروز و دیروز وفردا نیست.حتما ضرب‌المثل شتر با بارش گم شده را شنیده‌اید. امروزه که حمل و نقل با شتر نیست اگر بخواهیم آن ضرب‌المثل را به روزرسانی کنیم باید بگویم وقتی که کامیون یا تریلی با بارش گم می‌شود.

گوشه چشم مجلس به معلمان

چند ماهی است که تعدادی از نمایندگان مجلس منادی صدای معلمان در خانه ملت شده‌اند و با ارائه بسته‌ای پیشنهادی و امیدوارکننده، تلاش می کنند تا گرهی از کار فرهنگیان بگشایند و تحولی در معیشت معلم و رفع محدودیت های مالی آموزش و پرورش پدید آورند.

سالم سازی خیالی ورزشگاه ها برای بانوان

حجت‌الاسلام غرویان در یادداشتی به بحث ورود زنان به ورزشگاه پرداخته است که بخش هایی از این یادداشت با ضوابط منطقی همخوانی ندارد.

نسل ما و قضاوت آیندگان

رئیس‌جمهور در اجلاسیه وحدت اسلامی به نکته بسیار مهمی اشاره کردند که تسلیم شدن نه‌تن‌ها خیانت به امروز است که خیانت به نسل‌های آینده ایران نیز هست.

مقاومت، نجات‌بخش منطقه اسلامی

از ویژگی‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی، تکیه آن بر نیروی عظیم و دائماً در حال جوشش مردمی است، به‌گونه‌ای که سرمایه اجتماعی، چه در مقطع حدوث و چه در مرحله بقا، در نظام و انقلاب‌اسلامی بروز و ظهور داشته است.

تحلیل‌هایی که با آمدن ترامپ به خبر تبدیل می‌شوند

مطالعه تاریخ به ما می‌گوید، قوانین به اصطلاح بین‌المللی را غالبا فاتحان جنگ می‌نویسند. در دنیای «سیاست منهای اخلاق» نیز طبیعی است، قوانین طوری نوشته شوند که، منافع همین فاتحان جنگ تامین شود.

پیروزی با مقاومت است

آبرو و عزت مؤمنین و به‌تبع آن، جهان اسلام در زمره یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی به شمار می‌رود؛ به‌گونه‌ای که حتی در روایات، حرمت کعبه برابر و بدیل آن ذکرشده است.