نتانیاهو حواسش باشد قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض نکند

مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در خواست اعمال تحریم های بین المللی علیه حزب الله لبنان را کرد از این رو باید بهانه های را برای ایالات متحده فراهم کند تا بتوانند اهداف شومشان را پیگیری کنند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند گفته می شود که آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان برای از بین بردن تونل های حزب الله در این منطقه است، اما جای تامل دارد که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یکی از اهداف اجرای این عملیات، کاهش خطر ایران در مرزهای شمالی آنها است.

به نظر نمی رسد اسرائیلی ها به سمت درگیری با لبنانی ها گام بردارند

وی با اشاره به اینکه به نظر نمی رسد اسرائیلی ها به سمت درگیری با لبنانی ها گام بردارند، ادامه داد: در واقع اسرائیلی ها نتوانستند در مقابل مردم غزه که در محاصره هستند دوام بیاورند و این مهم در حالیست که توانایی نظامی و بازدارندگی حزب الله لبنان بیش از مردم غزه است از این رو به نظر می رسد اسرائیلی ها از وقایع اخیر درس گرفته باشند.

 
زخمی شدن سرباز اسرائیلی

رژیم صهیونیستی مکررا با نقض حریم هوایی لبنان قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید تاکید کرد رژیم صهیونیستی درصدد توجیه و انحراف افکار عمومی از شکست اخیرش در حمله به نوار غزه است از این رو عملیات سپر شمال را مطرح کرده است، تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد که رژیم صهیونیستی همواره درصدد متهم کردن حزب الله است در حالی که به طور متناوب حریم هوایی لبنان را مورد تجاوز قرار می دهد که این امر نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی است.

اسرائیلی ها باید حواسشان باشد که قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض نکنند

صفاریی نطنزی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها باید حواسشان باشد که قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض نکنند، افزود: در واقع بر اساس این قطعنامه که در سال ۲۰۰۶ صادر شده، بر توقف اقدامات خصمانه میان حزب الله و اسرائیل تاکید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه محور مقاومت برای اسرائیلی ها به کابوس تبدیل شده است لذا تلاش می کنند که با ایجاد هراس، اجماع علیه محور مقاومت از جمله حزب الله لبنان ایجاد کنند.