انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سکولاریسم و سلطه کشید

غلامعلی حداد عادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب جای شکر تقدیر و تبریک و هزار درود و رحمت به روان پاک امام دارد، اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب جای درود به روان امام که دلاوری، تقوا و بینش نشان داد و کشور را از دست استبداد و استعمار نجات داد و جای دعا به مقام وجود رهبری که بعد از امام راحل اصول ایشان را تبیین کردند و کشور را حفظ کردند و انقلاب را به پیش بردند و جای درود به هزاران شهید دفاع مقدس و امنیت کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه دوام چهل ساله انقلاب یک واقعیت است که پیام خصوص به خود را دارد، افزود: جمهوری اسلامی در تمام این سال‌ها با مانع تراشی آمریکا روبرو بودند، جنگ تحمیلی یکی از موانع بوده است که خسارات آن برای اینکه یک کشور را از پا در آورد، کافیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به یک واقعیت انکار ناپذیر در منطقه مبدل شده است و آمریکا بعد ۷ سال حضور در سوریه دست خالی از آنجا در حال خارج شدن است.

حداد عادل با بیان اینکه دوگانه آمریکا و شوروی قبل انقلاب بسیار مطرح بود، گفت: امروز دوگانه‌ای که در ذهن روسای امریکا شکل گرفته دوگانه آمریکا و ایران است؛ اگر ایران مهم نیست چرا در هر مصاحبه‌ای از ایران ذکر می‌کنند، ترامپ در آخرین مصاحبه‌اش گفته است که با فوریت نیرو‌های خود را از سوریه بیرون می‌کند و سناتور آمریکایی در این مورد می‌گوید این حرکت ترامپ معنی تحویل دادن سوریه به ایران است.

وی ادامه داد: حوادث ۲۰ سال گذشته لبنان از زمان ترور شهید حریری به اینطرف و قطعنامه‌های شورای امنیت همه خط مستقیمی برای از بین بردن حزب‌الله است؛ جنگ ۳۳ روزه و توطئه اشغال بیروت در این راستاست و حزب‌الله به عنوان یک واقعیتی که ۱۰۰ درصد طرفدار ایران است پیروز میدان بوده است.

عضو شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه راز قدرت جمهوری اسلامی ایران در درجه اول منطق و صداقت جمهوری اسلامیست، گفت: توکل امام به خدا و مخاطب قرار دادن فطرت الهی مردم و صداقت داشتن در روابط خارجی و اهل معامله نبودن با کشور‌های خارجی از اسرار موفقیت این مظام است.

حداد عادل تصریح کرد: عموما دولت‌ها پول می‌دهند و در مذاکره خرید و بروش می‌کنند مثلا شاه کرد‌ها را علیه صدام تحریک کرده بود، اما وقتی‌که با صدام به توافق رسیدند حمایت خود را از کرد‌ها برداشت و تنها لطفی که به آن‌ها کرد این بود که آن‌ها را در کرج جا داد.

وی با بیان اینکه این رفتار در جمهوری اسلامی وجود ندارد و جمهوری اسلامی از حماس سنی هم در مقابل اسراییل حمایت می‌کند، گفت: واقعیت جمهوری اسلامی برای نظام سلطه جهانی قابل هضم نیست که کشور بزرگ و تاریخی با ۸۵ میلیون جمعیت در منطقه نفت‌خیز دنیا بر پایه فرهنگ دینی حکومت دینی برپا کند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: حکومت دینی آرزوی همه مسلمانان واقعی دنیاست و موفقیت حکومت پیام مثبت دارد، اما تمام تلاش استکبار این است که می‌خواهد الگوی جگهوری اسلامی را به کشور‌های مسلمان ناموفق جلوه دهد.

حداد عادل ادامه داد: آمریکا می‌خواهد سکولاریسم را در کشور‌های اسلامی پایه ریری کند، انقلاب اسلامی از لحاظ نظری عصیان و خط بطلانی برسکولاریسم است و از لحاظ عملی خط بطلانی در برابر سلطه است.

وی تاکید کرد: آمریکا بر این باور است که اگر تحریم اقتصادی را تشدید کند ملت ایران از پا در می‌آید و برای همین راهبرد آن‌ها تحریم اقتصادی است.

حداد عادل ادامه داد: از روز اول مشخص بود که آن‌ها با برجام هم نمی‌خواهند تحریم‌های اقتصادی را بردارند و من از روز اول همین نتیجه را پیش بینی می‌کردم من با اینکه منتقد دولت هستم، اما دلواپس برجام بودم چرا که باورم نمی‌شد که آمریکا دست از تحریم ما بردارد و هیچ دلیلی نبود که او بخواهد ایران قدرت بگیرد.

وی گفت: راهبرد تحریمی قبل و بعد برجام وجود دارد و در کنار آن راهبرد آزاد کردن فضای مجازی مکمل تحریم هاست، یعنی آنچه به سود ملت ایران است باید تحریم شود و آنچه به ضرر ماست باید ازاد شود.

حداد عادل ادامه داد: تحریم پیوست فرهنگی و تبلیغاتی دارد که باید از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها محقق شود و هدف آن‌ها از تحریم ایجاد شورش و ناامنی مانمد دی‌ماه سال گذشته است و هدف از آزاد گذاشتن فضای مجازی رخنه در اخلاق و ایمان مردم و ایجاد بدبینی و بی‌اعتمادی نسبت به دولت و بین نیرو‌های انقلاب نسبت به همدیگر است.

وی با بیان اینکه ما منتقد دولت هستیم، گفت: مسئله آمریکا این دولت و آن دولت نیست چه دولتی که به غرب لبخند بزند چه دولتی که به غرب اخم کند، آمریکا با آن مخالف است.

حداد عادل تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد ایران به شکل الگوی صعودی دراید یعنی نفت را بدهد و هرچقدر می‌خواهد اسلحه بخرد و هیچ اظهار وجود در برابر آمریکا نکند.

وی افزود: راهبرد ما در شرایط فعلی این لست کع در عین نقد به دولت باید بدانیم دشمن اصلی کیست باید بدانیم نقد ما از دولت مقصود و هدف مشخص داشته باشد؛ نباید کاری کنیم تا به هدف اصلی دشمن اصلی کمک کنیم.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مشکل اصلی کشور اقتصاد ناشی از بی تدبیری‌هاست و قطعا دولت اشتباه دارد هدف ما از نقد دولت نباید این باشد که دولت را کنار بگذاریم تا خودمان پست‌ها و مسئولیت‌ها را بگیریم.

حداد عادل تاکید کرد: جریان‌های سیاسی بودند که با تمام وجود دولت را حمایت کردند و با اینکه برخی از آن‌ها از فتنه کنندگان بودند همه را بر سر کار اوردند و حال که به ناکارامدی دولت نگاه می‌کنند اول منتقد دولت شدند.

وی گفت: آن‌ها پیروزی انتخابات را با دوگانه دلواپسان_ دل‌آرامان طراحی کرده بودند، اما اکنون منتقد اصلی دولت هستند، اما موضع ما فرق می‌کند، ما کرسی‌ها و پست‌ها را نمی‌خواهیم.

حداد عادل با بیان اینکه دغدغه ما انقلاب و استقلال کشور است، گفت: ما در مسائل سیاسی برخی حرف‌ها و گلایه‌ها را در سینه پنهان می‌کنیم و نقد‌ها برای بهتر شدن اداره کشور می‌گوییم.

وی در مورد جمنا گفت: ما طبق جمع بندی دوسال پیش هستیم و به آن معتقد‌تر شدیم و معتقدیم جای حرکت تشکیلاتی جدید خالی است و نیرو‌های جوان و خوشفکر می‌توانند جمع کثیری از مردم تحصیل کرده و انقلابی را جذب کنند.

عضو شورای مرکزی جمنا تاکید کرد: جمنا می‌تواند به چنین ظرفیتی نائل شود؛ ما تجربه‌هایی داشتیم ایراد‌هایی هم داشتیم و این کاری که در پیش داریم یعنی انتخابات سال آینده برای ما وحدت شرط لازم است امام کافی نیست شرط کافی این است که حضور داشته باشیم و اندیشه انقلاب را تبیین کنیم.

حداد عادل تاکید کرد: وظیفه همه نیرو‌ها این است که اندیشه‌های راهبردی رهبر را در سطح کشور تبیین کنند، همه وظایف ما انتخابات نیست باید با اگاهی بخشیدن و توضیح و تبیین ملت را در برابر توطئه‌ها واکسینه کنیم این وظیفه هر کسی است که به حقیقت جمهوری ایمان دارد و نباید لحظه‌ای کوتاهی کند.