گله مندی پورابراهیمی را از وزیر کشور و استاندار کرمان

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 19 دی97) گفت: باید سامانه‌های اطلاعاتی گمرک، وزارتخانه‌هایی مثل اقتصاد و صنعت باید فعال شوند تا کالای اساسی از مبادی ورودی تا خرده فروشی که مردم می‌خرند تحت نظارت باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت نتواند نظارتش را بر کالاهای اساسی انجام دهد پیشنهاد مشخص ما طرحی است تحت عنوان تخصیص اعتبار مابه‌التفاوت یارانه ارزی بر اساس کارت‌های اعتباری به خود مردم که بر اساس سرانه انجام می‌گیرد.

وی افزود: قیمت‌هایی که امروز بر اساس کالاهای اساسی با نرخ ارز 4200 تومان انجام می‌شود این مجموعه کالاها را با مشکل جدی مواجه کرده،تولید این کالاها در کشور رو به نابودی است. لذا بازنگری در این خصوص امری ضروری است و مجلس در این موضوع ورود خواهد کرد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آقای نوبخت در حوزه وام‌‌های کشاورزی بنا بود ما شاهد این باشیم که بعد از ابلاغ منابعی که برای امهال وام‌های کشاورزی در کشور بود اتفاق مثبتی برای کشاورزان بیفتد که متاسفانه این کار انجام نشده، درخواست ما رسیدگی، تسریع و افزایش سقف اعتباری است که مربوط به این بخش است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: و اعتباری که برای رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه 98 در نظر گرفته شده 2 هزار میلیارد تومان است که آن هم در سقف دوم بودجه است. چه چیزی می‌خواهد نصیب معلمان شود ما خبر نداریم. درخواست ما از دولت این است که به صورت عاجل به این موضوع رسیدگی کند.

وی افزود: در ارتباط با موضوع مدیریت سوخت در کمیسیون اقتصادی پیشنهادی را آماده کرده‌ایم که با عدم افزایش قیمت سوخت در سال آینده و وضع عوارض بر مصرف و پرداخت عوارض در پایان دوره‌های سه ماهه و 6 ماهه موضوع سوخت مدیریت شود.

پورابراهیمی در پایان گله مندی خود را از وزیر کشور و استاندار کرمان در مورد تغییر مدیران استان بدون مشاوره و اطلاع مجمع نمایندگان استان از ابراز کرد.