یک محکوم فتنه ۸۸ مهمان شورای شهر تهران شد

کمیته محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز با دعوت از یکی از محکومان فتنه ۸۸ از او خواست تا گزارشی را درباره تجربه مکزیکوسیتی در کنترل آلودگی هوا ارائه دهد.

فنه

این فرد که کسی جز مجید توکلی نبود، در روز ۱۶ آذر ۸۸ سخنرانی اهانت‌آمیزی در دانشگاه امیرکبیر انجام داده بود و زمانی که با مانتو، مقنعه و چادر از این دانشگاه خارج می‌شد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مجید توکلی در ۳۰ دی ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

 

یک محکوم فتنه ۸۸ و ایده‌پرداز براندازی جمهوری اسلامی در فضای مجازی مهمان شورای شهر تهران شد/ میلانی؛ دعوت کننده از مرد مقنعه به سر فتنه‌گر

توکلی پس از آن اقرار کرد که نتوانست با سخنرانی ساختارشکنانه و اهانت‌آمیز خود بر تعداد فتنه‌گران بیفزاید و حضور دانشجویان حامی انقلاب اسلامی در دانشگاه پررنگ شد.

در همین راستا  با سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تماس گرفت تا علت دعوت از این فرد در جلسه کمیته شورا روشن شود، اما میلانی حاضر به پاسخگویی نشد و بر همین اساس موضوع با زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا مطرح شد.

صدر اعظم نوری ، با تأکید بر اینکه ما دارای افراد توانمند، صاحب نظر و متخصص در زمینه‌های گوناگون هستیم، گفت: اگر قرار است از نظرات کارشناسانه استفاده کنیم، بهتر است افرادی را به جلسات دعوت کنیم که نسبت به نظام نگاه مثبت اندیشانه دارند و با نگاه ارزشی به مسائل می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در مورد این موضوع خاص من در جریان نیستم و باید صبر کنیم و فردا در صحن شورا از آقای میلانی بپرسیم که چرا از این فرد دعوت انجام شده است.

یکی از نشریات دانشجویی که تحت مدیریت مجید توکلی فعالیت داشت، در راستای تحریف مقام و جایگاه اهل بیت (ع) نوشت: «علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم...علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است.»