نتانیاهو دوباره برای مردم ایران دایه مهربان‌تر از مادر شد

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند ماه پس از آنکه در یک ویدئوی عوام‌فریبانه به مردم ایران برای حل مشکل کم‌آبی پیشنهاد کمک داد، در آستانه چهل سالگی انقلاب با انتشار یک ویدئوی جدید بار دیگر در صدد ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان کشورمان برآمد.

وی در این ویدئوی دو دقیقه‌ای در ادامه تلاش‌های مذبوحانه قبلی خود برای فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت ادعا کرده که پیش از انقلاب اسلامی کارشناسان اسرائیلی در زمینه‌های مختلف از جمله احداث برخی زیرساخت‌ها و مقابله با بلایای طبیعی به ایران کمک می‌کردند تا در نهایت اینگونه القا کند که دولت ایران پس از انقلاب به دلیل "ضدیت با اسرائیل" مانعِ ادامه روند توسعه کشور شده است!

افزون بر این، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که خود بیشترین نقش را در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران داشته است، در بخش دیگری از این ویدئو با تکرار آنچه تاکنون بارها از زبان مقامات دولت آمریکا شنیده شده، ادعا می‌کند که دولت ایران پول حاصل از برجام (اشاره به درآمدهای نفتی) را برای توسعه کشور هزینه نکرده است.

این در حالیست که حتی رسانه‌های غربی نیز بارها این ادعا را رد کرده‌اند. به عنوان نمونه، روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا در رد این ادعا گزارش داد که ایران بخشی از عایدات نفتی خود از جمله پول نفتی که در کشورهای دیگر بلوکه شده بود و بعد از برجام آزاد شد را صرف جبران کسر بودجه خود در بخش‌های مختلف و بخش عظیمی از این پول را برای جذب سرمایه‌گذاری، خرید و نوسازی ناوگان هوایی و دریایی و تحریک رشد اقتصادی کشور هزینه کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش در گزارشی تایید کرد که ایران بخشی از دارایی‌های آزادشده خود پس از برجام را بابت بدهی‌های خود به کشورهای دیگر پرداخت کرد و ۲۰ میلیارد دلار آن نیز بابت انجام پروژه‌های زیرساختی به چین پرداخت شد. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هم ماه گذشته دستکم برای سی‌اُمین بار از زمان ورود به کاخ سفید همین ادعا را مطرح کرد که البته این‌بار با واکنش تند «تیم کین» عضو ارشد سنای آمریکا همراه شد. وی در پاسخ به این ادعا در توئیتر خود نوشت: «توافق هسته‌ای حتی یک پنی هم به ایران پول نداد؛ بلکه تنها پول‌های خودِ ایران را که در بانک‌ها بلوکه شده بود، آزاد کرد.»

با این وجود، نتانیاهو در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بار دیگر در این ویدئو تلاش کرده تا نقش دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم ایران بازی کند تا از یک سو، بغض و کینه خود را از چهل ساله شدن انقلاب نشان دهد و از سوی دیگر، نگاه‌ها را در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی از پرونده فساد مالی و سیاسی خود منحرف کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خردادماه گذشته نیز به بهانه کمبود آب در ایران در صدد ایجاد شکاف بین دولت و مردم کشورمان برآمد و با انتشار یک ویدئوی مشابه، به طور مستقیم به مردم ایران برای فائق آمدن بر مشکل کم‌آبی پیشنهاد کمک داد تا به گفته خودش، جان میلیون‌ها ایرانی را از خطر کم‌آبی نجات دهد!

اما حدود دو ماه پس از آنکه او در این ویدئو به مردم ایران توصیه کرد برای غلبه بر بحران بی‌آبی، از دانش و فناوری روز اسرائیل بهره ببرند، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی (اینجا) از "وضعیت وخیم بی‌آبی" در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و نوشت استراتژی آبی اسرائیل نتوانسته بر بحران کمبود آب در فلسطین اشغالی غلبه کند.

جالب آنکه کانالی که همزمان با انتشار این ویدئو به دستور نتانیاهو برای کمک به مردم ایران برای حل مشکل کم‌آبی در پیام‌رسان تلگرام راه‌اندازی شد نیز پس از گذشت حدود سه ماه به صورت کاملا بی‌سر و صدا به فعالیت خود پایان داد.

در حالیکه رژیم صهیونیستی وعده داده بود در این کانال تلگرامی، دانشِ روز و آخرین فناوری‌های خود در حوزه آب را در اختیار مردم ایران قرار دهد، "استفاده نکردن از شلنگ آب برای شستن ماشین" یا "بستن شیر آب هنگام مسواک زدن" پیشرفته‌ترین توصیه علمی و فناورانه‌ای بود که در دوره فعالیت سه‌ماهه این کانال از سر خیرخواهی در اختیار مردم ایران قرار گرفت!!